Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments
Descripción del Articulo
The flow of information arises day by day through the Internet in a continuous way thanks to the constant interactions between users, these interactions present feelings that can be positive or negative. This helps social media content creators a lot to understand how useful what they do is for thei...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad La Salle |
Repositorio: | Revistas - Universidad La Salle |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/66 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/66 https://doi.org/10.48168/innosoft.s9.a66 https://purl.org/42411/s9/a66 https://n2t.net/ark:/42411/s9/a66 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sentiment Analysis Youtube Comments Video Ranking Análisis de sentimientos Comentarios de youtube Clasificación de videos |
id |
REVUSALLE_467d328963dbafa58f1149b53c2bc668 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/66 |
network_acronym_str |
REVUSALLE |
network_name_str |
Revistas - Universidad La Salle |
repository_id_str |
|
spelling |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their commentsClasificación de tutoriales en YouTube basándonos en el análisis de sentimientos realizados a sus comentariosGoyzueta Torres, Valeria AlejandraCenteno Cardenas, Ronald FabricioRanilla Coaguila, Victor AndreSentiment AnalysisYoutube CommentsVideo RankingAnálisis de sentimientosComentarios de youtubeClasificación de videosThe flow of information arises day by day through the Internet in a continuous way thanks to the constant interactions between users, these interactions present feelings that can be positive or negative. This helps social media content creators a lot to understand how useful what they do is for their followers, and if these are a large number, an analysis done by a single person is not enough. For this, it is necessary to use tools that operate with large amounts of data, such as BERT, which is a model that helps analyze sentiments and classify comments based on what one of them expresses. In this work, this model will be used for the classification of YouTube comments and the classification of videos on this same platform, evaluating these videos according to their content and helping viewers to choose the videos if they help them concerning what is expected. find searching. This work will also use future metrics and suggestions for the proposal.El flujo de información surge día a día mediante internet de manera continua gracias a las constantes interacciones presentes entre los usuarios, estas interacciones presentan sentimientos que pueden ser positivos o negativos. Esto ayuda mucho a los creadores de contenido de las redes sociales a comprender cuan útil es lo que ellos hacen para sus seguidores, y es que, si estos son un gran número, un análisis hecho por una sola persona no es suficiente. Para ello es necesario el uso de herramientas que operan con grandes cantidades de datos como BERT, que es un modelo que ayuda al análisis de sentimientos y clasificación de comentarios basados en lo que expresa uno de estos. En este trabajo se usará este modelo para la clasificación de comentarios de YouTube y clasificación de videos de esta misma plataforma, valorando estos videos según su contenido y ayudando a los espectadores a elegir los videos si es que estos lo ayudarán con respecto a lo que se encuentran buscando. Se harán además uso de métricas y de sugerencias futuras para la propuesta mencionada en este trabajo.Universidad La Salle2022-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionJournal papertextArtículos originalesapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/66https://doi.org/10.48168/innosoft.s9.a66https://purl.org/42411/s9/a66https://n2t.net/ark:/42411/s9/a66Innovation and Software; Vol 3 No 2 (2022): September - February; 52-69Innovación y Software; Vol. 3 Núm. 2 (2022): Septiembre - Febrero; 52-692708-09352708-0927https://doi.org/10.48168/innosoft.s9https://purl.org/42411/s9https://n2t.net/ark:/42411/s9reponame:Revistas - Universidad La Salleinstname:Universidad La Salleinstacron:USALLEspahttps://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/66/71https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/66/72https://purl.org/42411/s9/a66/g71https://purl.org/42411/s9/a66/g72https://n2t.net/ark:/42411/s9/a66/g71https://n2t.net/ark:/42411/s9/a66/g7220222022Derechos de autor 2022 Innovación y Softwarehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.ulasalle.edu.pe:article/662025-07-03T08:01:58Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments Clasificación de tutoriales en YouTube basándonos en el análisis de sentimientos realizados a sus comentarios |
title |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments |
spellingShingle |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments Goyzueta Torres, Valeria Alejandra Sentiment Analysis Youtube Comments Video Ranking Análisis de sentimientos Comentarios de youtube Clasificación de videos |
title_short |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments |
title_full |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments |
title_fullStr |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments |
title_full_unstemmed |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments |
title_sort |
Ranking of tutorials on YouTube based on the analysis of feelings made to their comments |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Goyzueta Torres, Valeria Alejandra Centeno Cardenas, Ronald Fabricio Ranilla Coaguila, Victor Andre |
author |
Goyzueta Torres, Valeria Alejandra |
author_facet |
Goyzueta Torres, Valeria Alejandra Centeno Cardenas, Ronald Fabricio Ranilla Coaguila, Victor Andre |
author_role |
author |
author2 |
Centeno Cardenas, Ronald Fabricio Ranilla Coaguila, Victor Andre |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Sentiment Analysis Youtube Comments Video Ranking Análisis de sentimientos Comentarios de youtube Clasificación de videos |
topic |
Sentiment Analysis Youtube Comments Video Ranking Análisis de sentimientos Comentarios de youtube Clasificación de videos |
description |
The flow of information arises day by day through the Internet in a continuous way thanks to the constant interactions between users, these interactions present feelings that can be positive or negative. This helps social media content creators a lot to understand how useful what they do is for their followers, and if these are a large number, an analysis done by a single person is not enough. For this, it is necessary to use tools that operate with large amounts of data, such as BERT, which is a model that helps analyze sentiments and classify comments based on what one of them expresses. In this work, this model will be used for the classification of YouTube comments and the classification of videos on this same platform, evaluating these videos according to their content and helping viewers to choose the videos if they help them concerning what is expected. find searching. This work will also use future metrics and suggestions for the proposal. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-09-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Journal paper text Artículos originales |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/66 https://doi.org/10.48168/innosoft.s9.a66 https://purl.org/42411/s9/a66 https://n2t.net/ark:/42411/s9/a66 |
url |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/66 https://doi.org/10.48168/innosoft.s9.a66 https://purl.org/42411/s9/a66 https://n2t.net/ark:/42411/s9/a66 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/66/71 https://revistas.ulasalle.edu.pe/innosoft/article/view/66/72 https://purl.org/42411/s9/a66/g71 https://purl.org/42411/s9/a66/g72 https://n2t.net/ark:/42411/s9/a66/g71 https://n2t.net/ark:/42411/s9/a66/g72 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Innovación y Software https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Innovación y Software https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
2022 2022 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad La Salle |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad La Salle |
dc.source.none.fl_str_mv |
Innovation and Software; Vol 3 No 2 (2022): September - February; 52-69 Innovación y Software; Vol. 3 Núm. 2 (2022): Septiembre - Febrero; 52-69 2708-0935 2708-0927 https://doi.org/10.48168/innosoft.s9 https://purl.org/42411/s9 https://n2t.net/ark:/42411/s9 reponame:Revistas - Universidad La Salle instname:Universidad La Salle instacron:USALLE |
instname_str |
Universidad La Salle |
instacron_str |
USALLE |
institution |
USALLE |
reponame_str |
Revistas - Universidad La Salle |
collection |
Revistas - Universidad La Salle |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844626634378838016 |
score |
13.403676 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).