Implementation of a digital marketing strategy for the “pantanera store” of the pantanos de Villa wetland - Chorrillos, Lima, Peru
Descripción del Articulo
Th e implementation of the digital marketing strategy for the “Pantanera Store” in the Pantanos de Villa wetland, Lima, Peru was evaluated. A semi-structured survey was carried out on the target audience made up of two segments: people who reside in the districts near the wetland and are interested...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Ricardo Palma |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/6190 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Biotempo/article/view/6190 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | digital marketing online sales social networks marketing digital redes sociales venta online |
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Implementation of a digital marketing strategy for the “pantanera store” of the pantanos de Villa wetland - Chorrillos, Lima, PeruImplementación de una estrategia de marketing digital para la “tienda pantanera” del humedal pantanos de Villa - Chorrillos, Lima, PerúRubin-Yajahuanca, Leonardo Flores-Salinas, Alexandra Hervias-Principe, Anahit Iannacone, Josedigital marketingonline salessocial networksmarketing digitalredes socialesventa onlineTh e implementation of the digital marketing strategy for the “Pantanera Store” in the Pantanos de Villa wetland, Lima, Peru was evaluated. A semi-structured survey was carried out on the target audience made up of two segments: people who reside in the districts near the wetland and are interested in tourism and the environment, and a general public that is made up of young people with access to a university higher educational level. Th e results of the digital marketing strategy indicate that the store and the online catalog of the “Pantanera Store” products must be easy to use. Payment options must be secure and easy to access. Online payment must be made through affi liation with secure banks in the national market, and with applications such as Yape and Plin. Th e proposal to implement a digital marketing strategy for the “Pantanera Store” is based on the interaction of visitors to the Pantanos de Villa wetland and digital media, such as social networks. Th is implementation will help obtain greater opportunities, promotions, and advantages for the public. Finally, mechanisms must be facilitated to achieve greater sales, achieving greater interaction, and loyalty of the public concerning the “Tienda Pantanera”.Se evaluó la implementación de la estrategia digital de marketing para la “Tienda Pantanera” del humedal Pantanos de Villa, Lima, Perú. Se realizó una encuesta semiestructurada al público objetivo conformado por dos segmentos: personas que residen en los distritos cercanos al humedal y tienen interés sobre el turismo y el medio ambiente, y a un público general que está conformado por jóvenes con acceso a un nivel educativo superior universitario. Los resultados en relación a la estrategia digital de marketing señalan que la tienda y el catálogo en línea de los productos de la Tienda Pantanera deben ser de fácil uso. Las opciones de pago deben ser seguras y de fácil acceso. El pago en línea debe realizarse por medio de la afiliación a bancos seguros en el mercado nacional, y a los aplicativos como Yape y Plin. La propuesta de implementación de una estrategia digital de marketing para la “Tienda Pantanera” se basa en la interacción de los visitantes del humedal Pantanos de villa y los medios digitales, como las redes sociales. Esta implementación ayudará a obtener mayores oportunidades, promociones y ventajas para el público. Finalmente, deben facilitarse mecanismos para concretar mayores ventas, logrando una mayor interacción y fidelización del público con respecto a la “Tienda Pantanera”.Facultad de Ciencias Biológicas, Universidad Ricardo Palma2023-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Biotempo/article/view/619010.31381/biotempo.v20i2.6190Biotempo; Vol. 20 Núm. 2 (2023): Biotempo; 229-2362519-56971992-215910.31381/biotempo.v20i2reponame:Revistas - Universidad Ricardo Palmainstname:Universidad Ricardo Palmainstacron:URPspahttp://revistas.urp.edu.pe/index.php/Biotempo/article/view/6190/9635http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Biotempo/article/view/6190/9980Derechos de autor 2023 Biotempoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/61902024-01-29T23:42:46Z |
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