Guiding learning through simulation in health: the transformative role of the teacher: Guiando el aprendizaje a través de simulación en salud: el papel transformador del docente | 通过模拟指导健康领域的学习:教师的变革性角色
Descripción del Articulo
The parameters to define what “a general teaching role” should be have varied in the history of higher education. The existing evidence in favor of generating spaces for controversy, questions, active and greater participation of students, guiding learning and not directing it, is overwhelming. Alth...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Ricardo Palma |
Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/6717 |
Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/RFMH/article/view/6717 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Simulación Docente de simulación Instructor de simulación Docencia en simulación Simulation Simulation Training teacher patient simulation |
Sumario: | The parameters to define what “a general teaching role” should be have varied in the history of higher education. The existing evidence in favor of generating spaces for controversy, questions, active and greater participation of students, guiding learning and not directing it, is overwhelming. Although the clinical simulation teacher does not escape this definition, there are still controversies as to whether there are true differences in their role compared to other areas of health teaching. In this article we intend to break down some issues that differentiate the teachers in charge of the facilitation process, such as clinical simulation, which stimulates autonomous learning, meaningful learning, vicarious learning, cooperative and reflective learning, learning in action and experiential learning. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).