Private education and its contribution to school segregation in Peru
Descripción del Articulo
This research aims to determine the contribution of private schools to socioeconomic school segregation in Peru and its departments. A microdata mining is carried out of the National Student Assessment for the 2nd year of Secondary School, in such a way that it works with 631 013 Secondary School st...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad del Pacífico |
Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/1660 |
Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/1660 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | School segregation Private education Peru segregación escolar educación básica educación privada nivel socioeconómico Perú |
Sumario: | This research aims to determine the contribution of private schools to socioeconomic school segregation in Peru and its departments. A microdata mining is carried out of the National Student Assessment for the 2nd year of Secondary School, in such a way that it works with 631 013 Secondary School students, distributed in 17 310 educational services in the 25 departments. A greater segregation was found in the group of students with fewer resources, in terms of private school; while for those with greater resources, segregation is greater in public schools, although this segregation is considerably less. In both groups there are important differences between departments. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).