Perceptions of the impact of the pandemic on teaching practices in Chile and Peru
Descripción del Articulo
This paper is part of the international EduCovid19 project that seeks to describe teachers’ perceptions of the impact of COVID-19 on their practices, as well as those of their students. In this context, this article focuses on making comparisons of teachers’ perceptions on different variables and pr...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad del Pacífico |
Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/1550 |
Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/1550 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Teaching practices education COVID-19 pandemic distance learning Chile Peru Prácticas docentes educación pandemia educación a distancia Perú |
Sumario: | This paper is part of the international EduCovid19 project that seeks to describe teachers’ perceptions of the impact of COVID-19 on their practices, as well as those of their students. In this context, this article focuses on making comparisons of teachers’ perceptions on different variables and projecting their consequences on their teaching careers. A sample (N=541) of Chilean and Peruvian teachers of all educational levels participated in the study through a virtual structured questionnaire. The results show inequalities in the teaching practices of both countries based on significant differences linked to gender inequality, socioeconomic gaps, and the academic degree of the educators. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).