eacher development policies as an official narrative of neoliberalism in Chile: A necessary contrast with teacher narratives. A necessary contrast with teacher narratives
Descripción del Articulo
This study analyzes teacher development policies in contrast with the daily narratives of three teachers in Chile, who have had to overcome critical events in their teaching. A narrative study was conducted with interviews at two points in time (2017 and 2021). The results show discordance of both...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad del Pacífico |
Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/2270 |
Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/2270 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Política educativa narrativa neoliberal evaluación docente profesión docente Educational policy neoliberal narrative teacher evaluation teaching profession |
Sumario: | This study analyzes teacher development policies in contrast with the daily narratives of three teachers in Chile, who have had to overcome critical events in their teaching. A narrative study was conducted with interviews at two points in time (2017 and 2021). The results show discordance of both narratives and the scarce relevance of the policy for teacher professionalization. The relationship with the forms of counter-hegemony to educational neoliberalism, and the distance of educational policies from the personal dimensions of the teaching profession are discussed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).