Evidence of Convergent and Discriminant Validity of TAI-State: Influence of Pre-exam Coping Strategies
Descripción del Articulo
The objective was to find out the degree to which the pre-exam coping strategies (PECS) influence the Test Anxiety (TA) – State (TA-State) in psychology students in order to obtain convergent and discriminating evidence from the TAI-State. The study included 156 psychology students (115 women) from...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/547 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/547 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | test anxiety pre-exam coping university students validity reliability ansiedad ante exámenes afrontamiento pre-examen estudiantes universitarios validez confiabilidad ansiedade diante de testes enfrentamento pré-teste estudantes universitários validade confiabilidade |
Sumario: | The objective was to find out the degree to which the pre-exam coping strategies (PECS) influence the Test Anxiety (TA) – State (TA-State) in psychology students in order to obtain convergent and discriminating evidence from the TAI-State. The study included 156 psychology students (115 women) from a private university in Metropolitan Lima, ages ranging from 18 to 42 (M = 22.51). The instruments used were: Test Anxiety Inventory-State (TAI-State) and the Coping with Pre-Exam Anxiety and Uncertainty-Brief (COPEAU-B), which evaluates four strategies. A confirmatory factor analysis was used to verify reliability and validity; while structural equation models were used to assess the research model. After the structural regression analysis, the PECSs explain 13.3% of the variance of the TA-State, with task-oriented and search for social support for instrumental reasons strategies as the most influential (β = -.212 and β = .320). The theoretical and practical implications of the study are discussed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).