Factorial Invariance of the Maslach Burnout Inventory Student Survey (MBI-SS) in Chilean and Spanish University Students
Descripción del Articulo
Introduction: The Maslach Burnout Inventory-Student Survey (MBI SS) is one of the most recognized instruments worldwide to assess burnout in the student population. Objective: To estimate the psychometric properties of the Maslach Burnout Inventory Student Survey (MBI-SS) in Chilean and Spanish univ...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.upc.edu.pe:article/1694 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/1694 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Burnout MBI SS Maslach Burnout Inventory Student Survey estudiantes universitários estudiantes universitarios university students |
Sumario: | Introduction: The Maslach Burnout Inventory-Student Survey (MBI SS) is one of the most recognized instruments worldwide to assess burnout in the student population. Objective: To estimate the psychometric properties of the Maslach Burnout Inventory Student Survey (MBI-SS) in Chilean and Spanish university students. Method: An instrumental study was carried out in a non-probabilistic sample by quotas in 103 Chilean university students and 104 Spanish students. A confirmatory factorial analysis was performed, the reliability of the instrument and its factorial invariance for the Spanish and Chilean samples were analyzed. Results: The results confirm its three-factor factor structure and show that the instrument has adequate reliability and factor invariance in its proposed 12-item version. Discussion: It is concluded that this instrument and its psychometric properties allow the evaluation of academic burnout in Chilean and Spanish students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).