TEACHERS AS SOURCES OF STUDENTS' MOTIVATION: ABOUT THE WHAT AND THE WHY OF STUDENT LEARNING
Descripción del Articulo
In this article we will discuss how teachers, principals, student counselors, and other professionals in education, can enhance the quantity and the quality of students' motivation by affecting what students are motivated for (i.e., their academic achievement goals) and the reasons why they str...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9 |
Enlace del recurso: | https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/9 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | motivación del estudiante teoría de las metas de logro teoría de la autodeterminación student motivation achievement goal theory self-determination theory |
Sumario: | In this article we will discuss how teachers, principals, student counselors, and other professionals in education, can enhance the quantity and the quality of students' motivation by affecting what students are motivated for (i.e., their academic achievement goals) and the reasons why they strive to reach those goals. Based on Achievement goal theory and on Selfdetermination theory we will discuss these qualitative differences in students' motivation and we will explain why teachers should create a learning environment that fosters these more optimal types of motivation. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).