TEACHERS AS SOURCES OF STUDENTS' MOTIVATION: ABOUT THE WHAT AND THE WHY OF STUDENT LEARNING

Descripción del Articulo

In this article we will discuss how teachers, principals, student counselors, and other professionals in education, can enhance the quantity and the quality of students' motivation by affecting what students are motivated for (i.e., their academic achievement goals) and the reasons why they str...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Lens, Willy, Matos, Lennia, Vansteenkiste, Maarten
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2008
Institución:Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9
Enlace del recurso:https://revistas.upc.edu.pe/index.php/docencia/article/view/9
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:motivación del estudiante
teoría de las metas de logro
teoría de la autodeterminación
student motivation
achievement goal theory
self-determination theory
Descripción
Sumario:In this article we will discuss how teachers, principals, student counselors, and other professionals in education, can enhance the quantity and the quality of students' motivation by affecting what students are motivated for (i.e., their academic achievement goals) and the reasons why they strive to reach those goals. Based on Achievement goal theory and on Selfdetermination theory we will discuss these qualitative differences in students' motivation and we will explain why teachers should create a learning environment that fosters these more optimal types of motivation.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).