Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes

Descripción del Articulo

The purpose of the study is to know the relationship between branding and positioning strategies in the Higher Technological-Pedagogical Education Institutes (IESTP) of South Lima. The methodology used is of an applied type, a quantitative approach and a non-experimental - correlational design. A qu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gamonal Montoya, José Alberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/23036
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:brand
remembrance
quality
competitiveness
marca
recordación
calidad
competitividad
id REVUNMSM_f76cc71e7bec3cc3e95e3f9e97e08947
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/23036
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education InstitutesBranding y estrategias de posicionamiento en Institutos de Educación Superior Tecnológico PúblicoGamonal Montoya, José AlbertoGamonal Montoya, José AlbertobrandremembrancequalitycompetitivenessmarcarecordacióncalidadcompetitividadThe purpose of the study is to know the relationship between branding and positioning strategies in the Higher Technological-Pedagogical Education Institutes (IESTP) of South Lima. The methodology used is of an applied type, a quantitative approach and a non-experimental - correlational design. A questionnaire was applied to a sample of 268 school graduates. A positive mean relationship was concluded (Spearman's Rho = 0.5), which means that the IESTPs are not performing good strategic positioning management, so the implementation of a marketing unit is recommended so that a value of brand that can position itself in the minds of future applicants. In general, the evaluation of the Brandy has a medium relationship with the positioning strategies in the IESTP (locations in South Lima). Spearman's Rho coefficient is 0.498, which shows a positive relationship and at a medium level.El propósito del estudio consiste en conocer la relación entre el branding y las estrategias de posicionamiento en los Institutos de Educación Superior Tecnológico-Pedagógicos (IESTP) de Lima Sur. La metodología utilizada es de tipo aplicada, enfoque cuantitativo y diseño no experimental – correlacional. Se aplicó un cuestionario a una muestra de 268 egresados escolares. Se concluyó una relación media positiva (Rho de Spearman = 0.5), lo que significa que las IESTP no están realizando una buena gestión estratégica de posicionamiento, por lo que se recomienda la implementación de una unidad de marketing para que se pueda obtener un valor de marca que pueda posicionarse en la mente de los futuros postulantes. De manera general, la evaluación del Brandy tiene una relación media con las estrategias de posicionamiento en las IESTP (sedes de Lima sur). El coeficiente Rho de Spearman es 0.498, lo cual muestra una relación positiva y a nivel medio.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2022-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/2303610.15381/gtm.v25i49.23036Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 No. 49 (2022); 111-121Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 Núm. 49 (2022); 111-1211728-29691560-9081reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036/18174Derechos de autor 2022 José Alberto Gamonal Montoyahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/230362022-06-25T19:56:07Z
dc.title.none.fl_str_mv Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
Branding y estrategias de posicionamiento en Institutos de Educación Superior Tecnológico Público
title Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
spellingShingle Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
Gamonal Montoya, José Alberto
brand
remembrance
quality
competitiveness
marca
recordación
calidad
competitividad
title_short Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
title_full Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
title_fullStr Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
title_full_unstemmed Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
title_sort Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
dc.creator.none.fl_str_mv Gamonal Montoya, José Alberto
Gamonal Montoya, José Alberto
author Gamonal Montoya, José Alberto
author_facet Gamonal Montoya, José Alberto
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv brand
remembrance
quality
competitiveness
marca
recordación
calidad
competitividad
topic brand
remembrance
quality
competitiveness
marca
recordación
calidad
competitividad
description The purpose of the study is to know the relationship between branding and positioning strategies in the Higher Technological-Pedagogical Education Institutes (IESTP) of South Lima. The methodology used is of an applied type, a quantitative approach and a non-experimental - correlational design. A questionnaire was applied to a sample of 268 school graduates. A positive mean relationship was concluded (Spearman's Rho = 0.5), which means that the IESTPs are not performing good strategic positioning management, so the implementation of a marketing unit is recommended so that a value of brand that can position itself in the minds of future applicants. In general, the evaluation of the Brandy has a medium relationship with the positioning strategies in the IESTP (locations in South Lima). Spearman's Rho coefficient is 0.498, which shows a positive relationship and at a medium level.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-25
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036
10.15381/gtm.v25i49.23036
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036
identifier_str_mv 10.15381/gtm.v25i49.23036
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036/18174
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 José Alberto Gamonal Montoya
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 José Alberto Gamonal Montoya
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas
dc.source.none.fl_str_mv Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 No. 49 (2022); 111-121
Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 Núm. 49 (2022); 111-121
1728-2969
1560-9081
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238264778522624
score 13.940932
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).