Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes
Descripción del Articulo
The purpose of the study is to know the relationship between branding and positioning strategies in the Higher Technological-Pedagogical Education Institutes (IESTP) of South Lima. The methodology used is of an applied type, a quantitative approach and a non-experimental - correlational design. A qu...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/23036 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | brand remembrance quality competitiveness marca recordación calidad competitividad |
id |
REVUNMSM_f76cc71e7bec3cc3e95e3f9e97e08947 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/23036 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education InstitutesBranding y estrategias de posicionamiento en Institutos de Educación Superior Tecnológico PúblicoGamonal Montoya, José AlbertoGamonal Montoya, José AlbertobrandremembrancequalitycompetitivenessmarcarecordacióncalidadcompetitividadThe purpose of the study is to know the relationship between branding and positioning strategies in the Higher Technological-Pedagogical Education Institutes (IESTP) of South Lima. The methodology used is of an applied type, a quantitative approach and a non-experimental - correlational design. A questionnaire was applied to a sample of 268 school graduates. A positive mean relationship was concluded (Spearman's Rho = 0.5), which means that the IESTPs are not performing good strategic positioning management, so the implementation of a marketing unit is recommended so that a value of brand that can position itself in the minds of future applicants. In general, the evaluation of the Brandy has a medium relationship with the positioning strategies in the IESTP (locations in South Lima). Spearman's Rho coefficient is 0.498, which shows a positive relationship and at a medium level.El propósito del estudio consiste en conocer la relación entre el branding y las estrategias de posicionamiento en los Institutos de Educación Superior Tecnológico-Pedagógicos (IESTP) de Lima Sur. La metodología utilizada es de tipo aplicada, enfoque cuantitativo y diseño no experimental – correlacional. Se aplicó un cuestionario a una muestra de 268 egresados escolares. Se concluyó una relación media positiva (Rho de Spearman = 0.5), lo que significa que las IESTP no están realizando una buena gestión estratégica de posicionamiento, por lo que se recomienda la implementación de una unidad de marketing para que se pueda obtener un valor de marca que pueda posicionarse en la mente de los futuros postulantes. De manera general, la evaluación del Brandy tiene una relación media con las estrategias de posicionamiento en las IESTP (sedes de Lima sur). El coeficiente Rho de Spearman es 0.498, lo cual muestra una relación positiva y a nivel medio.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2022-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/2303610.15381/gtm.v25i49.23036Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 No. 49 (2022); 111-121Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 Núm. 49 (2022); 111-1211728-29691560-9081reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036/18174Derechos de autor 2022 José Alberto Gamonal Montoyahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/230362022-06-25T19:56:07Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes Branding y estrategias de posicionamiento en Institutos de Educación Superior Tecnológico Público |
title |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes |
spellingShingle |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes Gamonal Montoya, José Alberto brand remembrance quality competitiveness marca recordación calidad competitividad |
title_short |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes |
title_full |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes |
title_fullStr |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes |
title_full_unstemmed |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes |
title_sort |
Branding and positioning strategies in Public Technological Higher Education Institutes |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Gamonal Montoya, José Alberto Gamonal Montoya, José Alberto |
author |
Gamonal Montoya, José Alberto |
author_facet |
Gamonal Montoya, José Alberto |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
brand remembrance quality competitiveness marca recordación calidad competitividad |
topic |
brand remembrance quality competitiveness marca recordación calidad competitividad |
description |
The purpose of the study is to know the relationship between branding and positioning strategies in the Higher Technological-Pedagogical Education Institutes (IESTP) of South Lima. The methodology used is of an applied type, a quantitative approach and a non-experimental - correlational design. A questionnaire was applied to a sample of 268 school graduates. A positive mean relationship was concluded (Spearman's Rho = 0.5), which means that the IESTPs are not performing good strategic positioning management, so the implementation of a marketing unit is recommended so that a value of brand that can position itself in the minds of future applicants. In general, the evaluation of the Brandy has a medium relationship with the positioning strategies in the IESTP (locations in South Lima). Spearman's Rho coefficient is 0.498, which shows a positive relationship and at a medium level. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-25 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036 10.15381/gtm.v25i49.23036 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036 |
identifier_str_mv |
10.15381/gtm.v25i49.23036 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23036/18174 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 José Alberto Gamonal Montoya http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 José Alberto Gamonal Montoya http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 No. 49 (2022); 111-121 Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 Núm. 49 (2022); 111-121 1728-2969 1560-9081 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238264778522624 |
score |
13.940932 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).