La ideología del hablante nativo en la enseñanza de idiomas: una revisión del estado de la cuestión

Descripción del Articulo

In this article, a synthesis of the state of the art of the most relevant research in relation to native speaker ideology in language teaching is presented. Pioneering research on this topic defined the native speaker ideology and studied how this ideology originates through the native speaker/non-n...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Yancce, Ruth
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/28095
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/tesis/article/view/28095
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:la ideología del hablante nativo
hablante no nativo
enseñanza de idiomas
análisis del discurso
actitudes lingüísticas
nativespeakerism
non-native speaker
language teaching
discourse analysis
sociolinguistics
Descripción
Sumario:In this article, a synthesis of the state of the art of the most relevant research in relation to native speaker ideology in language teaching is presented. Pioneering research on this topic defined the native speaker ideology and studied how this ideology originates through the native speaker/non-native speaker dichotomy, and identified the main discourses associated with it. The most recent studies focus on the implications of this ideology in the organization and control of the beliefs and perceptions that shape the linguistic attitudes of students, teachers and recruiters towards native and non-native foreign language teachers. This narrative review aims to compare the state of research on this topic in foreign language teaching.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).