PRIRES education program: Risk prevention program of social networks

Descripción del Articulo

The article offers a reflection on the underlying processes of moral character to the interpersonal relations that are brought into play in the school day-to-day life in general and in situations of peer violence (bullying and cyberbullying) in particular. It presents the educational program PRIRES...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Avilés Martínez, José María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/11255
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/11255
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Bullying
living together in school
cyberbullying
moral development
social networks
programs of prevention
convivencia escolar
desarrollo moral
redes sociales
programas de prevención
Descripción
Sumario:The article offers a reflection on the underlying processes of moral character to the interpersonal relations that are brought into play in the school day-to-day life in general and in situations of peer violence (bullying and cyberbullying) in particular. It presents the educational program PRIRES so as to work these processes in the school community.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).