International competition and the change of the production matrix

Descripción del Articulo

The exporting commercial projection of a country implies recognizing the importance of trade as well as competition or other supplier countries that seek to supply the same target market. To compete a country must diversify its production matrix, which is why it must increase its production and add...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Barrientos Felipa, Pedro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/14017
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/14017
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Competencia internacional
marca país
diversificación productiva
pequeño agricultor
International competition
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spelling International competition and the change of the production matrixLa competencia internacional y el cambio de la matriz de producciónBarrientos Felipa, PedroCompetencia internacionalmarca paísdiversificación productivapequeño agricultorInternational competitioncountry brandproductive diversificationsmall farmerThe exporting commercial projection of a country implies recognizing the importance of trade as well as competition or other supplier countries that seek to supply the same target market. To compete a country must diversify its production matrix, which is why it must increase its production and add new lines of business. A sector that has expectations in Peru is agriculture that is diversifying by the expectations of investors. The proposal is that the State must act in a coordinated manner with all sectors as an agent that allows knowing how much support is needed to be able to compete and the resources that are necessary over time. Participation should favor all agents that participate directly, including the State and small farmers. The competition, the diversification and the importance of the productive agents is what the article seeks to expose.La proyección comercial exportadora de un país implica reconocer la importancia del comercio así como de la competencia o otros países proveedores que buscan abastecer al mismo mercado objetivo. Para competir un país debe diversificar su matriz de producción motivo por el cual debe aumentar su producción y añadir nuevas líneas de negocios. Un sector que tiene expectativas en Perú es la agricultura la que está diversificándose por las expectativas del inversionistas. La propuesta es que el Estado debe actuar de manera coordinada con todos los sectores como un agente que permita conocer cuánto de apoyo se necesita para estar en capacidad de competir y los recursos que son necesarios en el tiempo. La participación debe favorecer a todos los agentes que participan directamente, lo que incluye al Estado y los pequeños agricultores. La competencia, la diversificación y la importancia de los agentes productivos es lo que busca exponer el artículo.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Económicas2017-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/1401710.15381/pc.v22i1.14017Pensamiento Crítico; Vol. 22 No. 1 (2017); 7-30Pensamiento Crítico; Vol. 22 Núm. 1 (2017); 7-302617-21431728-502Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/14017/12397info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/140172018-01-10T14:30:53Z
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