Lexical Wealth in basic education students (high school level) of Lima
Descripción del Articulo
It is tried to determine if significant differences exist in the lexical wealth in function of the school grade and of the type of educational, state center or matter. With a sample of 2956 students to those that it was evaluated with the Test of Wealth and of Lexical Precision built by André King (...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2001 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5013 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5013 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | lexical precision lexical wealth vocabulary school level precisión léxica riqueza léxica vocabulario nivel escolar |
Sumario: | It is tried to determine if significant differences exist in the lexical wealth in function of the school grade and of the type of educational, state center or matter. With a sample of 2956 students to those that it was evaluated with the Test of Wealth and of Lexical Precision built by André King (1962). The data were analyzed by means of the factorial analysis of variance for the individual effect and cocktail and the Analysis of Variance of a Factor for design multigroup. You concludes that both hypotheses are confirmed. That is to say that so much the origin school like the grade of studies cause significant differences. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).