La enseñanza de la lengua de señas ecuatoriana y su adaptación al Marco Común de Referencia Europeo en Ecuador
Descripción del Articulo
This paper examines Ecuadorian Sign Language teaching from its beginning to the present time and its adaptation to the Common European Framework of Reference for languages by a higher education institution. It reviews the history of language teaching, the history of sign language teaching in the Ecu...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/27439 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/27439 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | deafness sign language Ecuador language teaching communicative approach sordera lengua de señas enseñanza de idiomas enfoque comunicativo surdez Linguagem de sinais Equador Ensino de línguas abordagem comunicativa |
| Sumario: | This paper examines Ecuadorian Sign Language teaching from its beginning to the present time and its adaptation to the Common European Framework of Reference for languages by a higher education institution. It reviews the history of language teaching, the history of sign language teaching in the Ecuadorian context, and finally it proposes suggestions for its improvement. It argues that sign language, like any other natural language, should be taught communicatively by appropriately trained language teachers to obtain the best results. These teachers may be native or non-native, as it has already been argued in the teaching of other foreign and second languages. Furthermore, the teaching of Ecuadorian Sign Language should adhere to the guidelines of the Common European Framework of Reference for Languages, just as oral languages in the Ecuadoriancontext do. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).