The Lima Traffic Light Network Operations and Management System
Descripción del Articulo
The research problem arose from the need to implement a system to remotely manage the traffic operations of the network of traffic lights to reduce vehicular congestion. The procedure involved designing the placement of electronic sensors to track the number of vehicles in the area. This allowed for...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/24038 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/24038 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | actuated traffic signal timing vehicular congestion estimation intelligent systems semaforización adaptativa estimación de la congestión sistemas inteligentes |
id |
REVUNMSM_6dc053245eeb674e31a20a2321f61d0c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/24038 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management SystemSistema de gestión y operación de la red semafórica de la ciudad de LimaTarquino Torres, Fernando MauricioTarquino Torres, Fernando Mauricioactuated traffic signal timingvehicular congestion estimationintelligent systemssemaforización adaptativaestimación de la congestiónsistemas inteligentesThe research problem arose from the need to implement a system to remotely manage the traffic operations of the network of traffic lights to reduce vehicular congestion. The procedure involved designing the placement of electronic sensors to track the number of vehicles in the area. This allowed for the testing of different operational strategies for modifying the timing of the traffic light signals. A simulation model was used to test these strategies in seven intersections on Av. Petit Thouars in Lima, between Av. Alejandro Tirado and Av. 28 de Julio. Detectors were installed at the access points of secondary access streets to the main road (Av. Petit Thouars) which yielded cumulative positive results. Alternatives 1 and 2 produced a 59% reduction in queues, thus demonstrating the validity of the general hypothesis.El problema de investigación surgió de la necesidad de implementar un sistema que permita manejar a distancia las operaciones de tráfico de la red de semáforos para reducir la congestión vehicular. El procedimiento consistió en el diseño computacional de la ubicación de sensores electrónicos que se encargan de llevar la cuenta vehicular en el campo, con la finalidad de evaluar diferentes estrategias operacionales de modificación de tiempos de las señales del semáforo propuestas, mediante un modelo de simulación. El área de estudio está compuesta por las siete intersecciones ubicadas el tramo de la Av. Petit Thouars (entre las avenidas Alejandro Tirado y 28 de Julio, en la ciudad de Lima). Se instalaron sensores en los accesos de las calles secundarias a la vía principal, la Av. Petit Thouars, los cuales arrojaron resultados acumulados positivos. Las alternativas 1 y 2 produjeron una reducción de colas del 59%, con lo que se demostró que la hipótesis general es válida.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2023-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/2403810.15381/idata.v26i2.24038Industrial Data; Vol. 26 No. 2 (2023); 93-118Industrial Data; Vol. 26 Núm. 2 (2023); 93-1181810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspaenghttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/24038/20472https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/24038/2042810.15381/y30yaw4310.15381/idata.v26i2.24038.g20428Derechos de autor 2023 Fernando Mauricio Tarquino Torreshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/240382024-02-02T23:49:30Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management System Sistema de gestión y operación de la red semafórica de la ciudad de Lima |
title |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management System |
spellingShingle |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management System Tarquino Torres, Fernando Mauricio actuated traffic signal timing vehicular congestion estimation intelligent systems semaforización adaptativa estimación de la congestión sistemas inteligentes |
title_short |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management System |
title_full |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management System |
title_fullStr |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management System |
title_full_unstemmed |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management System |
title_sort |
The Lima Traffic Light Network Operations and Management System |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Tarquino Torres, Fernando Mauricio Tarquino Torres, Fernando Mauricio |
author |
Tarquino Torres, Fernando Mauricio |
author_facet |
Tarquino Torres, Fernando Mauricio |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
actuated traffic signal timing vehicular congestion estimation intelligent systems semaforización adaptativa estimación de la congestión sistemas inteligentes |
topic |
actuated traffic signal timing vehicular congestion estimation intelligent systems semaforización adaptativa estimación de la congestión sistemas inteligentes |
description |
The research problem arose from the need to implement a system to remotely manage the traffic operations of the network of traffic lights to reduce vehicular congestion. The procedure involved designing the placement of electronic sensors to track the number of vehicles in the area. This allowed for the testing of different operational strategies for modifying the timing of the traffic light signals. A simulation model was used to test these strategies in seven intersections on Av. Petit Thouars in Lima, between Av. Alejandro Tirado and Av. 28 de Julio. Detectors were installed at the access points of secondary access streets to the main road (Av. Petit Thouars) which yielded cumulative positive results. Alternatives 1 and 2 produced a 59% reduction in queues, thus demonstrating the validity of the general hypothesis. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/24038 10.15381/idata.v26i2.24038 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/24038 |
identifier_str_mv |
10.15381/idata.v26i2.24038 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa eng |
language |
spa eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/24038/20472 https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/24038/20428 10.15381/y30yaw43 10.15381/idata.v26i2.24038.g20428 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2023 Fernando Mauricio Tarquino Torres https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es_ES info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2023 Fernando Mauricio Tarquino Torres https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es_ES |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Industrial Data; Vol. 26 No. 2 (2023); 93-118 Industrial Data; Vol. 26 Núm. 2 (2023); 93-118 1810-9993 1560-9146 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238304170377216 |
score |
13.880932 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).