Calidad de servicio y su impacto en la satisfacción del cliente en un mercado cooperativo, distrito de Chorrillos (Lima, Perú), 2022
Descripción del Articulo
Organizations have always aimed for excellence in service delivery. This study aimed to examine the influence of service quality on customer satisfaction in a cooperative market environment. To enhance understanding, both service quality and customer satisfaction were divided into five distinct dime...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/26171 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/26171 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | service quality customer satisfaction responsiveness expectation trust calidad de servicio satisfacción del cliente capacidad de respuesta expectativa confianza |
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Calidad de servicio y su impacto en la satisfacción del cliente en un mercado cooperativo, distrito de Chorrillos (Lima, Perú), 2022Service Quality and Its Impact on Customer Satisfaction in a Cooperative Market in Chorrillos District, Lima, Peru (2022)Cecilio Llamocca, Nely LisettRamos Andrade, Sara EstherHuachaca Urbina, Antonio RobertoCecilio Llamocca, Nely LisettRamos Andrade, Sara EstherHuachaca Urbina, Antonio Robertoservice qualitycustomer satisfactionresponsivenessexpectationtrustcalidad de serviciosatisfacción del clientecapacidad de respuestaexpectativaconfianzaOrganizations have always aimed for excellence in service delivery. This study aimed to examine the influence of service quality on customer satisfaction in a cooperative market environment. To enhance understanding, both service quality and customer satisfaction were divided into five distinct dimensions. From a methodological standpoint, the study employed a quantitative approach with a causal correlational scope and a non-experimental design. The sample comprised 132 regular customers of the establishment under study, who completed a questionnaire containing 30 structured questions in Likert scale format. After data collection and analysis, a p-value of less than 0.05 and a Nagelkerke coefficient of 0.393 were obtained. The results demonstrated that service quality has a significant impact on customer satisfaction.A lo largo del tiempo, las organizaciones han mantenido una búsqueda constante de la excelencia en la prestación de sus servicios. Este estudio tuvo como objetivo examinar cómo la calidad del servicio influye en la satisfacción del cliente en un entorno de mercado cooperativo. Para facilitar su comprensión, ambas variables se subdividieron en cinco dimensiones distintas. Desde una perspectiva metodológica, el estudio se basó en un enfoque cuantitativo, con un alcance correlacional causal y un diseño no experimental. La muestra estuvo conformada por 132 clientes habituales del establecimiento en estudio, a quienes se les administró un cuestionario de 30 preguntas estructuradas en formato de escala de Likert. Tras la recopilación y el análisis de los datos, se obtuvo un valor de p < 0.05 y un coeficiente de Nagelkerke de 0.393. Los resultados permitieron constatar de manera concluyente que la calidad del servicio tiene un impacto significativo en la satisfacción del cliente.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2025-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/2617110.15381/idata.v28i1.26171Industrial Data; Vol. 28 Núm. 1 (2025); 61-79Industrial Data; Vol. 28 No. 1 (2025); 61-791810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspaenghttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/26171/22582https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/26171/22583Derechos de autor 2025 Nely Lisett Cecilio LLamocca, Sara Esther Ramos Andrade, Antonio Roberto Huachaca Urbinahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es_ESinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/261712025-10-14T20:11:26Z |
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Organizations have always aimed for excellence in service delivery. This study aimed to examine the influence of service quality on customer satisfaction in a cooperative market environment. To enhance understanding, both service quality and customer satisfaction were divided into five distinct dimensions. From a methodological standpoint, the study employed a quantitative approach with a causal correlational scope and a non-experimental design. The sample comprised 132 regular customers of the establishment under study, who completed a questionnaire containing 30 structured questions in Likert scale format. After data collection and analysis, a p-value of less than 0.05 and a Nagelkerke coefficient of 0.393 were obtained. The results demonstrated that service quality has a significant impact on customer satisfaction. |
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