Bunge’s systemic approach: An epistemological approach to the analysis of education

Descripción del Articulo

This paper aims to examine Bunge’s fundamental contribution to systemic theory and propose a theoretical extension using Elster’s theory of rational action, basically incorporating his mixed (causal-intentional) or interactionist explanation. The answer will be a theoretical synthesis that will allo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ramos Ramos, Cristian Yosimar
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/24487
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/tesis/article/view/24487
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:epistemología
ciencias sociales
educación
sistemismo
interaccionismo
epistemology
social sciences
education
systemism
interactionism
Descripción
Sumario:This paper aims to examine Bunge’s fundamental contribution to systemic theory and propose a theoretical extension using Elster’s theory of rational action, basically incorporating his mixed (causal-intentional) or interactionist explanation. The answer will be a theoretical synthesis that will allow us to explain the complex interactions, provided that all rational action works within a system.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).