Reduplication in the Nominalization of Children’s Games in Ayacucho Quechua
Descripción del Articulo
Reduplication process is a linguistic phenomenon that is present in many languages and has different semantic functions. Sometimes, reduplication is used to express the plurality in a language, meanwhile in others its function is to deverbalize a verb. In this study, we describe the reduplication gi...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/22318 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22318 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Reduplicación juegos infantiles nominalización Reduplication Quechua children games nominalization |
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Reduplication in the Nominalization of Children’s Games in Ayacucho QuechuaReduplicación en la nominalización de juegos de niños en el quechua ayacuchanoTorres Castillo, Fernando AarónUgarte de la Fuente, Ana PriscilaTorres Castillo, Fernando AarónUgarte de la Fuente, Ana PriscilaReduplicaciónjuegos infantilesnominalizaciónReduplicationQuechuachildren gamesnominalizationReduplication process is a linguistic phenomenon that is present in many languages and has different semantic functions. Sometimes, reduplication is used to express the plurality in a language, meanwhile in others its function is to deverbalize a verb. In this study, we describe the reduplication given in a nominalization process in Ayacucho Quechua for children games. These names are imposed by children and have different recursive constructions due to semantic functions.El proceso de reduplicación es un fenómeno lingüístico que está presente en muchas lenguas y cumple diferentes funciones semánticas. A veces, la reduplicación es utilizada para expresar pluralidad en categorías nominales y, en otras, para deverbalizar un verbo. En el presente estudio, se describe la reduplicación que existe en el proceso de nominalización de los juegos cotidianos de niños y niñas de Ayacucho. Estos nombres impuestos por los niños presentan formaciones diferentes y recursivas debido a las funciones semánticas.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas2020-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/2231810.15381/lengsoc.v19i1.22318Lengua y Sociedad; Vol. 19 No. 1 (2020); 91-112Lengua y Sociedad; v. 19 n. 1 (2020); 91-112Lengua y Sociedad; Vol. 19 Núm. 1 (2020); 91-1122413-26591729-972110.15381/lengsoc.v19i1reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22318/17870Derechos de autor 2020 Fernando Aarón Torres Castillo, Ana Priscila Ugarte de la Fuentehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/223182022-03-02T21:08:31Z |
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