Interculturality in urban schools
Descripción del Articulo
This paper investigates the inclusion of the intercultural education in the urban school. To achieve this goal, we analyze the school’s official documents, the conception about interculturality from the teachers and parents, and the school practice. The observation reports that intercultural educati...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2012 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/22647 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22647 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación intercultural interculturalidad prácticas educativas Intercultural Education Interculturality school practice |
Sumario: | This paper investigates the inclusion of the intercultural education in the urban school. To achieve this goal, we analyze the school’s official documents, the conception about interculturality from the teachers and parents, and the school practice. The observation reports that intercultural education has not been included into the urban school, because there is not any consistent relationship among the elements of this educational proposal. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).