Interculturality in urban schools

Descripción del Articulo

This paper investigates the inclusion of the intercultural education in the urban school. To achieve this goal, we analyze the school’s official documents, the conception about interculturality from the teachers and parents, and the school practice. The observation reports that intercultural educati...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Valqui, Jairo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/22647
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22647
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación intercultural
interculturalidad
prácticas educativas
Intercultural Education
Interculturality
school practice
Descripción
Sumario:This paper investigates the inclusion of the intercultural education in the urban school. To achieve this goal, we analyze the school’s official documents, the conception about interculturality from the teachers and parents, and the school practice. The observation reports that intercultural education has not been included into the urban school, because there is not any consistent relationship among the elements of this educational proposal.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).