La experiencia comprensiva como fundamento de una educación intercultural crítica
Descripción del Articulo
Since the 1990s, the discourse of interculturality has become important in thecountries of the region, to the point of achieving constitutional recognitionand presence in educational policies. This formalization interculturality makesthe challenge of sustaining the system from within the original sp...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1051 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1051 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Culture, school, critical interculturality, comprehensive experience, intercultural education Cultura, escuela, interculturalidad crítica, experiencia comprensiva, educación intercultural |
Sumario: | Since the 1990s, the discourse of interculturality has become important in thecountries of the region, to the point of achieving constitutional recognitionand presence in educational policies. This formalization interculturality makesthe challenge of sustaining the system from within the original spirit that drivestransformer. However, in our educational system it seems to dominate the useof functional interculturality that has not produced the expected changes. Thisessay argues about the possibility of returning a critical intercultural concrete fromeducation. It proposes a comprehensive experience as the founding act of thispedagogy. And it does from ideas developed education José María Arguedas |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).