The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach
Descripción del Articulo
This research investigates how the intercultural approach was implemented in the educational strategy ‘I learn at home’ during the pandemic caused by COVID-19. In high school students of the San Antonio educational institution in the district of Tanta in the province of Yauyos. Therefore, the articl...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/24135 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/24135 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | ‘I learn at home’ intercultural approach traditional medicine medicinal plants stays ‘Aprendo en casa’ enfoque intercultural medicina tradicional plantas medicinales estancias |
id |
REVUNMSM_57ff9fba78c32d9fe6c77012cf2b9324 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/24135 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approachLa estrategia educativa ‘Aprendo en casa’ y la implementación del enfoque interculturalde la Portilla Díaz, José Manuelde la Portilla Díaz, José Manuel‘I learn at home’intercultural approachtraditional medicinemedicinal plantsstays‘Aprendo en casa’enfoque interculturalmedicina tradicionalplantas medicinalesestanciasThis research investigates how the intercultural approach was implemented in the educational strategy ‘I learn at home’ during the pandemic caused by COVID-19. In high school students of the San Antonio educational institution in the district of Tanta in the province of Yauyos. Therefore, the article analyzes the perspectives of students, parents, teachers and the school administration regarding their daily activities, adaptation of classes to the local context, priority of customs during the educational strategy ‘I learn at home’, students’ school dropout, and the application of the intercultural approach.La presente investigación indaga cómo se implementó el enfoque intercultural en la estrategia educativa ‘Aprendo en casa’ durante la pandemia ocasionada por la COVID-19. En los estudiantes de secundaria de la institución educativa San Antonio del distrito de Tanta en la provincia de Yauyos. Por ello, en el artículo se analiza las perspectivas de los estudiantes, padres de familia, docentes y directivo del centro educativo respecto a sus actividades cotidianas, adaptación de clases al contexto local, prioridad de las costumbres durante la estrategia educativa ‘Aprendo en casa’, deserción escolar de los estudiantes, y la aplicación del enfoque intercultural.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales2023-05-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/2413510.15381/is.n48.24135Investigaciones Sociales; No. 48 (2023); 173-190Investigaciones Sociales; Núm. 48 (2023); 173-1901818-47581560-9073reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/24135/19572Derechos de autor 2023 José Manuel de la Portilla Díazhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/241352023-05-18T13:37:39Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach La estrategia educativa ‘Aprendo en casa’ y la implementación del enfoque intercultural |
title |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach |
spellingShingle |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach de la Portilla Díaz, José Manuel ‘I learn at home’ intercultural approach traditional medicine medicinal plants stays ‘Aprendo en casa’ enfoque intercultural medicina tradicional plantas medicinales estancias |
title_short |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach |
title_full |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach |
title_fullStr |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach |
title_full_unstemmed |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach |
title_sort |
The ‘Aprendo en casa’ educational strategy and the implementation of the intercultural approach |
dc.creator.none.fl_str_mv |
de la Portilla Díaz, José Manuel de la Portilla Díaz, José Manuel |
author |
de la Portilla Díaz, José Manuel |
author_facet |
de la Portilla Díaz, José Manuel |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
‘I learn at home’ intercultural approach traditional medicine medicinal plants stays ‘Aprendo en casa’ enfoque intercultural medicina tradicional plantas medicinales estancias |
topic |
‘I learn at home’ intercultural approach traditional medicine medicinal plants stays ‘Aprendo en casa’ enfoque intercultural medicina tradicional plantas medicinales estancias |
description |
This research investigates how the intercultural approach was implemented in the educational strategy ‘I learn at home’ during the pandemic caused by COVID-19. In high school students of the San Antonio educational institution in the district of Tanta in the province of Yauyos. Therefore, the article analyzes the perspectives of students, parents, teachers and the school administration regarding their daily activities, adaptation of classes to the local context, priority of customs during the educational strategy ‘I learn at home’, students’ school dropout, and the application of the intercultural approach. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-05-18 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/24135 10.15381/is.n48.24135 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/24135 |
identifier_str_mv |
10.15381/is.n48.24135 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/24135/19572 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2023 José Manuel de la Portilla Díaz http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2023 José Manuel de la Portilla Díaz http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales |
dc.source.none.fl_str_mv |
Investigaciones Sociales; No. 48 (2023); 173-190 Investigaciones Sociales; Núm. 48 (2023); 173-190 1818-4758 1560-9073 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238219766300672 |
score |
13.914502 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).