The culture factor in the training of foreign language teachers
Descripción del Articulo
Students preparing to teach English need to understand the relationship between language and culture in order to avoid the misinterpretations that can arise when one is only guided by knowledge of the linguistic code when using the language. One aspect to consider when preparing English language tea...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2006 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/26509 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/26509 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Profesores de inglés formación lengua cultura English teachers training language culture Professores de inglês treinamento idioma |
id |
REVUNMSM_2ed3e00ca1be97a48ccae3cc57a1e5d3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/26509 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
The culture factor in the training of foreign language teachersEl factor cultura en la formación de profesores de lengua extranjeraO fator cultural na formação de professores de línguas estrangeirasLozada Trimbath, MinnieLozada Trimbath, MinnieLozada Trimbath, MinnieProfesores de inglésformaciónlenguaculturaEnglish teacherstraininglanguagecultureProfessores de inglêstreinamentoidiomaculturaStudents preparing to teach English need to understand the relationship between language and culture in order to avoid the misinterpretations that can arise when one is only guided by knowledge of the linguistic code when using the language. One aspect to consider when preparing English language teachers is their perception of the messages in English language teaching texts. In this essay we review examples of the perceptions of undergraduate students of Education at the Universidad Nacional Mayor de San Marcos, in relation to aspects of the way of life in English-speaking countries.Los estudiantes que se están preparando para enseñar inglés necesitan comprender la relación entre lengua y cultura para, al usar la lengua, evitar las interpretaciones equivocadas que pueden surgir cuando sólo se guía uno por el conocimiento del código lingüístico. Un aspecto que debemos considerar, cuando se prepara profesores de inglés, es el que atañe a la percepción que ellos tienen de los mensajes de los textos de enseñanza de esta lengua. En este ensayo revisamos ejemplos de percepciones de los estudiantes del pregrado de Educación de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos, en relación con aspectos del modo de vida en países de habla inglesa.Os alunos que estão se preparando para ensinar inglês precisam entender a relação entre idioma e cultura para, ao usar o idioma, evitar as interpretações errôneas que podem surgir quando se é guiado apenas pelo conhecimento do código linguístico. Um aspecto a ser considerado na preparação de professores de inglês é a percepção que eles têm das mensagens nos textos de ensino de inglês. Neste ensaio, analisamos exemplos de percepções de alunos de graduação em Educação da Universidad Nacional Mayor de San Marcos em relação a aspectos do modo de vida em países de língua inglesa.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas2006-02-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/2650910.15381/lengsoc.v8i1.26509Lengua y Sociedad; Vol. 8 No. 1 (2006); 121-128Lengua y Sociedad; v. 8 n. 1 (2006); 121-128Lengua y Sociedad; Vol. 8 Núm. 1 (2006); 121-1282413-26591729-972110.15381/lengsoc.v8i1reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/26509/20222Derechos de autor 2006 Minie Lozada Trimbathhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/265092023-10-31T19:08:56Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The culture factor in the training of foreign language teachers El factor cultura en la formación de profesores de lengua extranjera O fator cultural na formação de professores de línguas estrangeiras |
title |
The culture factor in the training of foreign language teachers |
spellingShingle |
The culture factor in the training of foreign language teachers Lozada Trimbath, Minnie Profesores de inglés formación lengua cultura English teachers training language culture Professores de inglês treinamento idioma cultura |
title_short |
The culture factor in the training of foreign language teachers |
title_full |
The culture factor in the training of foreign language teachers |
title_fullStr |
The culture factor in the training of foreign language teachers |
title_full_unstemmed |
The culture factor in the training of foreign language teachers |
title_sort |
The culture factor in the training of foreign language teachers |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Lozada Trimbath, Minnie Lozada Trimbath, Minnie Lozada Trimbath, Minnie |
author |
Lozada Trimbath, Minnie |
author_facet |
Lozada Trimbath, Minnie |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Profesores de inglés formación lengua cultura English teachers training language culture Professores de inglês treinamento idioma cultura |
topic |
Profesores de inglés formación lengua cultura English teachers training language culture Professores de inglês treinamento idioma cultura |
description |
Students preparing to teach English need to understand the relationship between language and culture in order to avoid the misinterpretations that can arise when one is only guided by knowledge of the linguistic code when using the language. One aspect to consider when preparing English language teachers is their perception of the messages in English language teaching texts. In this essay we review examples of the perceptions of undergraduate students of Education at the Universidad Nacional Mayor de San Marcos, in relation to aspects of the way of life in English-speaking countries. |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-02-20 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/26509 10.15381/lengsoc.v8i1.26509 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/26509 |
identifier_str_mv |
10.15381/lengsoc.v8i1.26509 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/26509/20222 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2006 Minie Lozada Trimbath https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2006 Minie Lozada Trimbath https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Lengua y Sociedad; Vol. 8 No. 1 (2006); 121-128 Lengua y Sociedad; v. 8 n. 1 (2006); 121-128 Lengua y Sociedad; Vol. 8 Núm. 1 (2006); 121-128 2413-2659 1729-9721 10.15381/lengsoc.v8i1 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238324052426752 |
score |
13.959956 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).