The culture factor in the training of foreign language teachers

Descripción del Articulo

Students preparing to teach English need to understand the relationship between language and culture in order to avoid the misinterpretations that can arise when one is only guided by knowledge of the linguistic code when using the language. One aspect to consider when preparing English language tea...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Lozada Trimbath, Minnie
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2006
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/26509
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/26509
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Profesores de inglés
formación
lengua
cultura
English teachers
training
language
culture
Professores de inglês
treinamento
idioma
Descripción
Sumario:Students preparing to teach English need to understand the relationship between language and culture in order to avoid the misinterpretations that can arise when one is only guided by knowledge of the linguistic code when using the language. One aspect to consider when preparing English language teachers is their perception of the messages in English language teaching texts. In this essay we review examples of the perceptions of undergraduate students of Education at the Universidad Nacional Mayor de San Marcos, in relation to aspects of the way of life in English-speaking countries.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).