The culture factor in the training of foreign language teachers
Descripción del Articulo
Students preparing to teach English need to understand the relationship between language and culture in order to avoid the misinterpretations that can arise when one is only guided by knowledge of the linguistic code when using the language. One aspect to consider when preparing English language tea...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2006 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/26509 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/26509 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Profesores de inglés formación lengua cultura English teachers training language culture Professores de inglês treinamento idioma |
Sumario: | Students preparing to teach English need to understand the relationship between language and culture in order to avoid the misinterpretations that can arise when one is only guided by knowledge of the linguistic code when using the language. One aspect to consider when preparing English language teachers is their perception of the messages in English language teaching texts. In this essay we review examples of the perceptions of undergraduate students of Education at the Universidad Nacional Mayor de San Marcos, in relation to aspects of the way of life in English-speaking countries. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).