The Baroque, the figure of the narrator and composition in The predominance of faith

Descripción del Articulo

This article develops a reading from narratology and the formal elements of painting to account for the particularities of the novel The predominance of faith (2020) by the Peruvian narrator Gonzalo Portals Zubiate (Lima, 1961-2023). The work establishes relationships between the paintings of the Ba...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Escobar Tapia, Héctor Omar
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe:article/29122
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/tesis/article/view/29122
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Baroque
Gonzalo Portals
El predominio de la fe
Caravaggio
narrador cínico
Barroco
narrador
Descripción
Sumario:This article develops a reading from narratology and the formal elements of painting to account for the particularities of the novel The predominance of faith (2020) by the Peruvian narrator Gonzalo Portals Zubiate (Lima, 1961-2023). The work establishes relationships between the paintings of the Baroque artist Michelangelo Merisi da Caravaggio (Milan, 1571) and the narrative elements of the novel. In addition, it is proposed that in the novel there is a cynical narrator who hides information from the reader. In this way, the article affirms that the novel The predominance of faith establishes new levels of interpretation and intertextuality.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).