Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM
Descripción del Articulo
This research deals with the behavior of students against sensitive questions at the Faculty of Mathematical Sciences using the Mixed Randomized Response Model proposed by Kim and Warde (2005), which it was applied in a survey conducted at the Faculty of Mathematical Sciences (FCM), to investigate t...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12675 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/matema/article/view/12675 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Modelo de respuesta aleatorizada mixto tamaño de muestra pregunta delicada pregunta inocua. Mixed randomized response model sample size sensitive question innocuous question. |
id |
REVUNMSM_0332fe39fb7d7cf310186851e396dc15 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/12675 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSMEl Modelo de Respuesta Aleatorizada Mixto de Kim y Warde: Aplicación a estudiantes de la FCM – UNMSMMatos Zarsoza, JoséSolano Dávila, Olga LidiaModelo de respuesta aleatorizada mixtotamaño de muestrapregunta delicadapregunta inocua.Mixed randomized response modelsample sizesensitive questioninnocuous question.This research deals with the behavior of students against sensitive questions at the Faculty of Mathematical Sciences using the Mixed Randomized Response Model proposed by Kim and Warde (2005), which it was applied in a survey conducted at the Faculty of Mathematical Sciences (FCM), to investigate the behavior of young students regarding poor academic practices, make copies, and drug use to improve academic performance in an examination. The study population includes students enrolled in Semester 2015-I belonging to the four professional schools of the Faculty of Mathematical Sciences of San Marcos. Stratified random sampling with proportional allocation to size of each stratum (Schea˙er, Mendenhall, Ott, 2007) was used in the sample design, considering as strata to each of the Professional Schools (EP) of the FCM. For to calculation of sample size is considered a limit to the estimation error of 5% with a confidence level of 95% and information provided by the Academic Board of the FCM, of the students enrolled the first half of the year academic 2015, the sample size was 300 students, distributed proportion to the four EP of the FCM.El presente trabajo de investigación trata sobre el comportamiento de los estudiantes frente a preguntas sensibles en la Facultad de Ciencias Matemáticas utilizando el Modelo de Respuesta Aleatorizada Mixto (MRAM) propuesto por Kim y Warde (2005), el cual se aplicó en una encuesta realizada en la Facultad de Ciencias Matemáticas (FCM), para investigar el comportamiento de los jóvenes estudiantes con respecto a las malas prácticas académicas, realizar copias y consumo de drogas para mejorar el rendimiento académico en un examen. La población estudiada comprende a los alumnos matriculados el Semestre 2015-I pertenecientes a las cuatro Escuelas Profesionales de la Facultad de Ciencias Matemáticas de la UNMSM. En el diseño muestral, se utilizó el muestreo aleatorio estratificado con afijación proporcional a cada estrato (Scheaffer, Mendenhall, Ott, 2007 ) considerando como estrato a cada una de las Escuelas Profesionales de la FCM. Para el cálculo del tamaño de muestra se consideró un límite para el error de estimación de 5% con un nivel de confianza del 95% y la información proporcionada por la Dirección Académica de la FCM, de los estudiantes matriculados el primer Semestre del año académico 2015, el tamaño de muestra fue de 300 estudiantes, repartidos proporcionalmente a las cuatro Escuelas Profesionales de la FCM.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Matemáticas2016-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/matema/article/view/1267510.15381/pes.v19i2.12675Pesquimat; Vol. 19 No. 2 (2016)Pesquimat; Vol. 19 Núm. 2 (2016)1609-84391560-912X10.15381/pes.v19i2reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/matema/article/view/12675/11326Derechos de autor 2016 José Matos Zarsoza, Olga Lidia Solano Dávilahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/126752016-11-23T13:52:53Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM El Modelo de Respuesta Aleatorizada Mixto de Kim y Warde: Aplicación a estudiantes de la FCM – UNMSM |
title |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM |
spellingShingle |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM Matos Zarsoza, José Modelo de respuesta aleatorizada mixto tamaño de muestra pregunta delicada pregunta inocua. Mixed randomized response model sample size sensitive question innocuous question. |
title_short |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM |
title_full |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM |
title_fullStr |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM |
title_full_unstemmed |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM |
title_sort |
Mixed Randomized Response Model Kim and Warde: Application to students FCM - UNMSM |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Matos Zarsoza, José Solano Dávila, Olga Lidia |
author |
Matos Zarsoza, José |
author_facet |
Matos Zarsoza, José Solano Dávila, Olga Lidia |
author_role |
author |
author2 |
Solano Dávila, Olga Lidia |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Modelo de respuesta aleatorizada mixto tamaño de muestra pregunta delicada pregunta inocua. Mixed randomized response model sample size sensitive question innocuous question. |
topic |
Modelo de respuesta aleatorizada mixto tamaño de muestra pregunta delicada pregunta inocua. Mixed randomized response model sample size sensitive question innocuous question. |
description |
This research deals with the behavior of students against sensitive questions at the Faculty of Mathematical Sciences using the Mixed Randomized Response Model proposed by Kim and Warde (2005), which it was applied in a survey conducted at the Faculty of Mathematical Sciences (FCM), to investigate the behavior of young students regarding poor academic practices, make copies, and drug use to improve academic performance in an examination. The study population includes students enrolled in Semester 2015-I belonging to the four professional schools of the Faculty of Mathematical Sciences of San Marcos. Stratified random sampling with proportional allocation to size of each stratum (Schea˙er, Mendenhall, Ott, 2007) was used in the sample design, considering as strata to each of the Professional Schools (EP) of the FCM. For to calculation of sample size is considered a limit to the estimation error of 5% with a confidence level of 95% and information provided by the Academic Board of the FCM, of the students enrolled the first half of the year academic 2015, the sample size was 300 students, distributed proportion to the four EP of the FCM. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-11-18 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/matema/article/view/12675 10.15381/pes.v19i2.12675 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/matema/article/view/12675 |
identifier_str_mv |
10.15381/pes.v19i2.12675 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/matema/article/view/12675/11326 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 José Matos Zarsoza, Olga Lidia Solano Dávila https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 José Matos Zarsoza, Olga Lidia Solano Dávila https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Matemáticas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Matemáticas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pesquimat; Vol. 19 No. 2 (2016) Pesquimat; Vol. 19 Núm. 2 (2016) 1609-8439 1560-912X 10.15381/pes.v19i2 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238281019916288 |
score |
13.982926 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).