Method for the elaboration of the curriculum, based on competences in the teaching of general physics in the Faculty of Chemical and Textile Engineering of the National University of Engineering
Descripción del Articulo
It is proposed a competence of educational methodology starting from the subject "Thermodynamic Laws" of the syllabus of the Physics II course which is taught to the students of the Faculty of Chemical and Textile Engineering of the Universidad Nacional de Ingeniería (UNI). This competence...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/591 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/591 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Elaboración de la currícula enseñanza universitaria enseñanza basada en competencias curriculum based on competences in the teaching of general physics |
Sumario: | It is proposed a competence of educational methodology starting from the subject "Thermodynamic Laws" of the syllabus of the Physics II course which is taught to the students of the Faculty of Chemical and Textile Engineering of the Universidad Nacional de Ingeniería (UNI). This competence approaches the development of the training project "Implementation of culture in thermodynamics", which allows the students of the Faculty to interpret and search solutions to a current problem, such as the environmental pollution generated by the car park in Lima. The development of the proposed competence involves the: 1 / elaboration of a matrix of the project, 2 / constitution of a working group (4 students), 3 / planning of the collaborative works, 4 / follow-up of the group meeting work, 5 / reporting, and 6 / qualification of the collaborative work. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).