Education and the possibility of being poor in Peru
Descripción del Articulo
The purpose of this paper is to analyze the educational and demographic factors related to the head of household and poverty, and to try to explain the probability of being poor. After an evaluation of cross-tabulations between poverty and literacy, as well as labor, demographic and educational vari...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2009 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1207 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1207 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Causalidad pobreza-educación crecimiento económico y educación niveles educativos características de los hogares Poverty-education causality economic growth and education educational levels household characteristics |
Sumario: | The purpose of this paper is to analyze the educational and demographic factors related to the head of household and poverty, and to try to explain the probability of being poor. After an evaluation of cross-tabulations between poverty and literacy, as well as labor, demographic and educational variables, a logit model was applied to evaluate the probability of an individual falling into poverty as a function of household characteristics and the educational levels of the head of household. Finally, the importance of education was evaluated in a more complete frame of reference; according to the conclusions, it is more important to consider all the individuals that make up the household, rather than only the head of household. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).