Scale of attitude towards research, students and professional engineering and science careers of the National University of Engineering
Descripción del Articulo
Understanding the structure of the formation of attitudes towards research will allow the design of teaching and application strategies aimed at reversing the tendency to minimize the relevance of research. The empirical evidence confirms that the formation of the scale of attitudes towards research...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2006 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/391 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/391 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | análisis de componentes principales (ACP) rotación VARIMAX alfa de Cronbach principal component analysis (PCA) VARIMAX rotation Cronbach's alpha |
Sumario: | Understanding the structure of the formation of attitudes towards research will allow the design of teaching and application strategies aimed at reversing the tendency to minimize the relevance of research. The empirical evidence confirms that the formation of the scale of attitudes towards research in the students of the professional engineering and science careers of the National University of Engineering has a multidimensional character, which is structured by the following factors that explain 42.9% of total inertia, namely: (1) Importance of research for society and personal life, (2) Institutional environment and (3) Modeling and analysis of statistical data. We worked with a sample of 382 students for which it was necessary to develop suitable data collection instruments for latent structures. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).