Correlations and Weights in the Admission Exams-UNI
Descripción del Articulo
The selection of the best students in the admission process is a complex and delicate task. In this paper, a new weighting is proposed to obtain the general admission score, using the multivariate technique of "Factor Analysis". The results found reveal three important components: Scientif...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2005 |
| Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1117 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1117 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | examen admisión universidad exam admission University |
| Sumario: | The selection of the best students in the admission process is a complex and delicate task. In this paper, a new weighting is proposed to obtain the general admission score, using the multivariate technique of "Factor Analysis". The results found reveal three important components: Scientific Support, with 56%, General Culture, with 29% and Skills and Skills with 15%. This weighting preserves a high concordance with the traditional form, since there is a modification in the orders of merit of only 12% of the cases. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).