Domestic electronic ignition on spark ignition engines

Descripción del Articulo

The modification of the conventional ignition system by ruptor is presented, adapted and built from the Bosch and Delco Remy inductive ignition systems; obtaining the electronic ignition system. Experimental tests were carried out on the four-cylinder Ford engine located at the National University o...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Valderrama Romero, Andrés, Chirinos Porras, Adler
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1998
Institución:Universidad Nacional de Ingeniería
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/407
Enlace del recurso:https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/407
Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling Domestic electronic ignition on spark ignition enginesEncendido electrónico de fabricación nacional en motores de encendido por chispaValderrama Romero, AndrésChirinos Porras, AdlerThe modification of the conventional ignition system by ruptor is presented, adapted and built from the Bosch and Delco Remy inductive ignition systems; obtaining the electronic ignition system. Experimental tests were carried out on the four-cylinder Ford engine located at the National University of Engineering, working in idle and load variation regimes, obtaining an increase in power, a decrease in fuel consumption and a decrease in toxic emissions. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)Se presenta la modificación del sistema de encendido convencional por ruptor, adaptado y construido a partir de los sistemas de encendido inductivo Bosch y Delco Remy; obteniéndose el sistema de encendido electrónico. Las pruebas experimentales se efectuaron en el motor Ford de cuatro cilindros ubicado en la Universidad Nacional de Ingeniería, trabajando en régimen de vacio y de variación de la carga; obteniéndose incremento de la potencia disminución del consumo de combustible y disminución de las emisiones tóxicas.Universidad Nacional de Ingeniería1998-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/40710.21754/tecnia.v9i1.407TECNIA; Vol. 9 No. 1 (1998); 23-27TECNIA; Vol. 9 Núm. 1 (1998); 23-272309-04130375-7765reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/407/309Derechos de autor 1998 TECNIAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/4072023-10-11T17:07:46Z
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Encendido electrónico de fabricación nacional en motores de encendido por chispa
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