Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú)
Descripción del Articulo
The present study analyzes the relationship between professional preferences and the academic performance of a group of students of Mathematics of the National University of San Agustín - Arequipa. To do this, a non-probabilistic sample of 68 students (66.17% men...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1326 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1326 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Preferencias profesionales, rendimiento académico, matemática Professional preferences, academic performance, mathematics |
id |
REVUNIFE_fab7be67b48ba48a4e21c1d0219bbea3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1326 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú)Preferencias profesionales y rendimiento académico en estudiantes de matemáticas de la Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa (Perú)Checya Aquise, RodeArias Gallegos, Walter L.Preferencias profesionales, rendimiento académico, matemáticaProfessional preferences, academic performance, mathematicsThe present study analyzes the relationship between professional preferences and the academic performance of a group of students of Mathematics of the National University of San Agustín - Arequipa. To do this, a non-probabilistic sample of 68 students (66.17% men and 33.83% women) was taken, the Professional Preferences Profile Test was applied, and their average grade in mathematics was recorded. The results show that there is no connection between professional preferences and the academic performance of students. However, there are significant differences corresponding to sex and semester of study. So that men are more realistic and women more artistic, and the seventh-semestrer students have higher scores in research and third-semester students have higher scores in entrepreneurship.El presente estudio analiza las relaciones entre las preferencias profesionales y el rendimiento académico de un grupo de estudiantes de la carrera de Matemática de la Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa. Para ello, se tomó unamuestra no probabilística de 68 estudiantes (66.17% varones y 33.83% mujeres) y se les aplicó el Perfil de Preferencias Profesionales y se registró su nota promedio en matemática. Los resultados indican que no existe relación entre las preferencias profesionales y el rendimiento académico de los estudiantes; sin embargo, se registraron diferencias significativas en función del sexo y el semestre de estudios, de modo que los varones son más realistas y las mujeres más artísticas, mientras que los estudiantes de 7mo. semestre tienen puntajes más altos en investigación y los de 3er. semestre en emprendimiento.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/132610.33539/educacion.2018.v24n2.1326Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 131-140Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 131-1402708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1326/1286Derechos de autor 2018 Rode Checya Aquise, Walter L. Arias Gallegosinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/13262021-10-28T19:00:33Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú) Preferencias profesionales y rendimiento académico en estudiantes de matemáticas de la Universidad Nacional de San Agustín de Arequipa (Perú) |
title |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú) |
spellingShingle |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú) Checya Aquise, Rode Preferencias profesionales, rendimiento académico, matemática Professional preferences, academic performance, mathematics |
title_short |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú) |
title_full |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú) |
title_fullStr |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú) |
title_full_unstemmed |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú) |
title_sort |
Professional preferences and academic performance in mathematics students of the National University of San Augustin - Arequipa (Perú) |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Checya Aquise, Rode Arias Gallegos, Walter L. |
author |
Checya Aquise, Rode |
author_facet |
Checya Aquise, Rode Arias Gallegos, Walter L. |
author_role |
author |
author2 |
Arias Gallegos, Walter L. |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Preferencias profesionales, rendimiento académico, matemática Professional preferences, academic performance, mathematics |
topic |
Preferencias profesionales, rendimiento académico, matemática Professional preferences, academic performance, mathematics |
description |
The present study analyzes the relationship between professional preferences and the academic performance of a group of students of Mathematics of the National University of San Agustín - Arequipa. To do this, a non-probabilistic sample of 68 students (66.17% men and 33.83% women) was taken, the Professional Preferences Profile Test was applied, and their average grade in mathematics was recorded. The results show that there is no connection between professional preferences and the academic performance of students. However, there are significant differences corresponding to sex and semester of study. So that men are more realistic and women more artistic, and the seventh-semestrer students have higher scores in research and third-semester students have higher scores in entrepreneurship. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1326 10.33539/educacion.2018.v24n2.1326 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1326 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n2.1326 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1326/1286 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Rode Checya Aquise, Walter L. Arias Gallegos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Rode Checya Aquise, Walter L. Arias Gallegos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 131-140 Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 131-140 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845705726682464256 |
score |
13.885028 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).