We learn from the movement
Descripción del Articulo
The objective of this article is to present how the movement learns to potentiate the teaching-learning process. In this incessant search to improve the teaching practice and find the best strategy, we will rely on the findings made by neuroscience. Without a doubt that the student when ma...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2185 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2185 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Movimiento, proceso, enseñanza, aprendizaje, neurociencia, cerebro, aprendizaje significativo, neuropsicomotricidad, cerebro, mente, adaptabilidad social. Movement, process, teaching, learning, neuroscience, brain, meaningful learning, neuropsychotricity, brain, mind, social adaptability. |
Sumario: | The objective of this article is to present how the movement learns to potentiate the teaching-learning process. In this incessant search to improve the teaching practice and find the best strategy, we will rely on the findings made by neuroscience. Without a doubt that the student when making movements is increasing their cerebral plasticity this in turn allows to increase the neurological connections in our brain, developing a greater synapse, improving the capacity of long-term memory, oxygenates the brain, increases the imagination necessary to solve problems, right decisions are made, students have more control of themselves, the right side of our brain is exploited, the same that secretes chemical substances that improve attention and concentration, to receive greater oxygenation we enter a state of relaxation, satisfaction, joy, the learning that is achieved in these moments of movement are significant. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).