Biological chemistry laboratory practices in higher education: case analysis and improvement suggestions
Descripción del Articulo
In this article, the laboratory practices (PL) implemented in Biological Chemistry I during the second year of Microbiology, a university course offered by the UNRC in Argentina, are reviewed. The hypothesis that the PL do not reflect an adequate image of scienti...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2667 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2667 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sufrimiento dolor fenomenología budismo cristianismo Suffering pain phenomenology buddhism christianity |
Sumario: | In this article, the laboratory practices (PL) implemented in Biological Chemistry I during the second year of Microbiology, a university course offered by the UNRC in Argentina, are reviewed. The hypothesis that the PL do not reflect an adequate image of scientific activity and knowledge is addressed. For this, the PL guidelines are described and analyzed through a qualitative methodological approach. The results agree with the hypothesis, so suggestions are proposed to restructure the PL. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).