Relationship between behaviors associated with Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and the upbringing styles from the appreciation of adults
Descripción del Articulo
The present study proposes to characterize the relationship between upbringing styles and ADHD related behaviors. This involved the participation of 46 parents of children belonging to the elementary school Juan A. Mateos, who were asked to respond to the Adaptation of the Parenting Questionnaire, a...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/150 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/150 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | TDAH estilos de crianza estilos parentales desatención hiperactividad permisivo autoritario disciplinado ADHD upbringing styles parenting styles inattention hyperactivity permissive authoritarian disciplined |
Sumario: | The present study proposes to characterize the relationship between upbringing styles and ADHD related behaviors. This involved the participation of 46 parents of children belonging to the elementary school Juan A. Mateos, who were asked to respond to the Adaptation of the Parenting Questionnaire, and the survey of diagnostic criteria for Attention deficit disorder and hyperactivity. We performed an X2 test of the data obtained for the variables of upbringing style and suspected ADHD referred by adults (parents and teachers), suggesting a relationship between authoritarian parenting style and non-suspected ADHD by parents, also showing according to the appreciation of teachers a relationship between permissive parenting style and suspected ADHD. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).