Autoevaluación institucional como estrategia de mejora para una escuela basada en derechos de los niños,niñas y adolescentes

Descripción del Articulo

The Self-Evaluation System is presented, implementing in the Model of Happy and Integral Schools (EFI) an educational area focused on the rights of children and adolescents based on three approaches: Rights, Equity and Participatory. Italso shows us the procedure...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Córdova Lovera, Olga Graciela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1148
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1148
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Autoevaluación institucional, indicadores, mejora continua, derechos, equidad, participación
Institutional self-evaluation, indicators, continuous improvement, rights, equity, participation
Descripción
Sumario:The Self-Evaluation System is presented, implementing in the Model of Happy and Integral Schools (EFI) an educational area focused on the rights of children and adolescents based on three approaches: Rights, Equity and Participatory. Italso shows us the procedure for conducting the self-assessment in a participatory and contextualized way, and it will be concluded that the EFI school Self-Assessment System is an adequate strategy for the improvement of the school service, and how this evaluation system, which is unique and suitable for the context of Ventanilla district, can be replicated in other schools that also have as a student center. 
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).