Supervision bases on learning as a competitive advantage

Descripción del Articulo

This paper introduces a proposal for allowing labor organizations to achieve a competitive advantage in enhancing their workers´learning, for which supervisors should play a principal roles, in providing conditions stimulating a continuous learning. The kind of learning emphasized is the one informa...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Solf Zárate, Arturo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2008
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2735
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2735
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:aprendizaje organizacional
aprendizaje informal
desarrollo organizacional
rol del supervisor
organizational learning
informal learning
organizational development
supervisor´s rol
Descripción
Sumario:This paper introduces a proposal for allowing labor organizations to achieve a competitive advantage in enhancing their workers´learning, for which supervisors should play a principal roles, in providing conditions stimulating a continuous learning. The kind of learning emphasized is the one informally acquired, unlike formal procedures of traditional training. Finally, there are two questionnaires on the supervisor´s made as a learning  facilitator, which might be used in labor training programs.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).