An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development

Descripción del Articulo

The world societies go through a very rapid transformation like result, between other things, to the incorporation of the technologies to all the ambiences of the personal and social life. Switzerland as other countries is not foreign tothese changes and in the educational...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Rodriguez R. de Flückiger, Bony
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1328
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Sistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible.
Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable development
id REVUNIFE_c6eafea4b5c4f815c581546c90bb7015
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1328
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human developmentUn acercamiento al sistema educativo de suiza: currícula 21 y su implicancia en el desarrollo humano sostenibleRodriguez R. de Flückiger, BonySistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible.Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable developmentThe world societies go through a very rapid transformation like result, between other things, to the incorporation of the technologies to all the ambiences of the personal and social life. Switzerland as other countries is not foreign tothese changes and in the educational ambience, it offers across its Curricula 21 an alternative according to the current requirements. The education in Switzerland is a competence transferred in 26 Cantons that shape the Swiss Confederacy.Twenty-one Cantons of German speech received the Curricula 21 for the harmonization of the obligatory school in the frame of the interactional Concordat HarmoS. The target of the Concordat consists of improving the quality of theobligatory public education and overcoming the obstacles that make the educational mobility difficult between the cantons.Las sociedades mundiales atraviesan una transformación muy rápida como resultado, entre otras cosas, a la incorporación de las tecnologías a todos los ámbitos de la vida personal y social. Suiza al igual que otros países no es ajeno a estoscambios y en el ámbito educativo, ofrece a través de su Currícula 21 una alternativa acorde a las exigencias actuales. La educación en Suiza es una competencia transferida a los 26 Cantones que conforman la Confederación Helvética. Losveintiún Cantones de habla alemana recibieron la Currícula 21 para la armonización de la escuela obligatoria en el marco del Concordato intercantonal HarmoS. El objetivo del Concordato consiste en mejorar la calidad de la enseñanza públicaobligatoria y superar los obstáculos que dificultan la movilidad educacional entre los cantones.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/132810.33539/educacion.2018.v24n2.1328Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 147-154Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 147-1542708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328/1288Derechos de autor 2018 Bony Rodriguez R. de Flückigerinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13282021-10-28T14:00:50Z
dc.title.none.fl_str_mv An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
Un acercamiento al sistema educativo de suiza: currícula 21 y su implicancia en el desarrollo humano sostenible
title An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
spellingShingle An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
Rodriguez R. de Flückiger, Bony
Sistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible.
Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable development
title_short An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
title_full An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
title_fullStr An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
title_full_unstemmed An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
title_sort An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
dc.creator.none.fl_str_mv Rodriguez R. de Flückiger, Bony
author Rodriguez R. de Flückiger, Bony
author_facet Rodriguez R. de Flückiger, Bony
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Sistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible.
Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable development
topic Sistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible.
Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable development
description The world societies go through a very rapid transformation like result, between other things, to the incorporation of the technologies to all the ambiences of the personal and social life. Switzerland as other countries is not foreign tothese changes and in the educational ambience, it offers across its Curricula 21 an alternative according to the current requirements. The education in Switzerland is a competence transferred in 26 Cantons that shape the Swiss Confederacy.Twenty-one Cantons of German speech received the Curricula 21 for the harmonization of the obligatory school in the frame of the interactional Concordat HarmoS. The target of the Concordat consists of improving the quality of theobligatory public education and overcoming the obstacles that make the educational mobility difficult between the cantons.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328
10.33539/educacion.2018.v24n2.1328
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2018.v24n2.1328
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328/1288
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Bony Rodriguez R. de Flückiger
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Bony Rodriguez R. de Flückiger
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 147-154
Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 147-154
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845071901398925312
score 13.02468
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).