An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development
Descripción del Articulo
The world societies go through a very rapid transformation like result, between other things, to the incorporation of the technologies to all the ambiences of the personal and social life. Switzerland as other countries is not foreign tothese changes and in the educational...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1328 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Sistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible. Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable development |
id |
REVUNIFE_c6eafea4b5c4f815c581546c90bb7015 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1328 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human developmentUn acercamiento al sistema educativo de suiza: currícula 21 y su implicancia en el desarrollo humano sostenibleRodriguez R. de Flückiger, BonySistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible.Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable developmentThe world societies go through a very rapid transformation like result, between other things, to the incorporation of the technologies to all the ambiences of the personal and social life. Switzerland as other countries is not foreign tothese changes and in the educational ambience, it offers across its Curricula 21 an alternative according to the current requirements. The education in Switzerland is a competence transferred in 26 Cantons that shape the Swiss Confederacy.Twenty-one Cantons of German speech received the Curricula 21 for the harmonization of the obligatory school in the frame of the interactional Concordat HarmoS. The target of the Concordat consists of improving the quality of theobligatory public education and overcoming the obstacles that make the educational mobility difficult between the cantons.Las sociedades mundiales atraviesan una transformación muy rápida como resultado, entre otras cosas, a la incorporación de las tecnologías a todos los ámbitos de la vida personal y social. Suiza al igual que otros países no es ajeno a estoscambios y en el ámbito educativo, ofrece a través de su Currícula 21 una alternativa acorde a las exigencias actuales. La educación en Suiza es una competencia transferida a los 26 Cantones que conforman la Confederación Helvética. Losveintiún Cantones de habla alemana recibieron la Currícula 21 para la armonización de la escuela obligatoria en el marco del Concordato intercantonal HarmoS. El objetivo del Concordato consiste en mejorar la calidad de la enseñanza públicaobligatoria y superar los obstáculos que dificultan la movilidad educacional entre los cantones.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/132810.33539/educacion.2018.v24n2.1328Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 147-154Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 147-1542708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328/1288Derechos de autor 2018 Bony Rodriguez R. de Flückigerinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13282021-10-28T14:00:50Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development Un acercamiento al sistema educativo de suiza: currícula 21 y su implicancia en el desarrollo humano sostenible |
title |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development |
spellingShingle |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development Rodriguez R. de Flückiger, Bony Sistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible. Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable development |
title_short |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development |
title_full |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development |
title_fullStr |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development |
title_full_unstemmed |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development |
title_sort |
An approach to the educational system of switzerland: curricula 21 and its implication in the sustainable human development |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodriguez R. de Flückiger, Bony |
author |
Rodriguez R. de Flückiger, Bony |
author_facet |
Rodriguez R. de Flückiger, Bony |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Sistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible. Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable development |
topic |
Sistema Educativo Suizo, Currícula 21, competencias, empoderamiento digital, desarrollo sostenible. Swiss Educational System, Curricula 21, competencies, empowerment digital, sustainable development |
description |
The world societies go through a very rapid transformation like result, between other things, to the incorporation of the technologies to all the ambiences of the personal and social life. Switzerland as other countries is not foreign tothese changes and in the educational ambience, it offers across its Curricula 21 an alternative according to the current requirements. The education in Switzerland is a competence transferred in 26 Cantons that shape the Swiss Confederacy.Twenty-one Cantons of German speech received the Curricula 21 for the harmonization of the obligatory school in the frame of the interactional Concordat HarmoS. The target of the Concordat consists of improving the quality of theobligatory public education and overcoming the obstacles that make the educational mobility difficult between the cantons. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328 10.33539/educacion.2018.v24n2.1328 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n2.1328 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1328/1288 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Bony Rodriguez R. de Flückiger info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Bony Rodriguez R. de Flückiger |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 147-154 Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 147-154 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845071901398925312 |
score |
13.02468 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).