The approach for competences from the persepective of the human development: basic aspects and curricular design
Descripción del Articulo
The article proposes a view of the competence approach from the perspective of human development. It begins with theoretical aspects of human development, where it criticizes the economistic model of GDP and emphasizes the quality model of life proposed by UNDP. As a result, within the challenges of...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/302 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/302 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Competencia capacidades valores desarrollo humano proyecto de vida Competence skills values human development project of life |
Sumario: | The article proposes a view of the competence approach from the perspective of human development. It begins with theoretical aspects of human development, where it criticizes the economistic model of GDP and emphasizes the quality model of life proposed by UNDP. As a result, within the challenges of the new century university proposes a concept of competence where it is important to underscore the development of skills and values for the development of a life plan. Looking deeply into explains the meaning of, social construction, significant learning, the need to implement competition through skills and values, metacognition and life project. Similarly, there is finally one student graduate profile and curriculum planning proposal, based on a “course training program” which allows operationalize the skills and values as well as the methodology, and skills assessment. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).