Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
Descripción del Articulo
This article, through the personal presentation of the teacher and researcher Immaculada CárdenasServán presents the evolution and the state of affairs of Pedagogy of Music Creation, in bothuniversity students, and in preschoolers. Nearly three decades in the search for the best way toconvey the ess...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/974 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art. Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro |
id |
REVUNIFE_bbf71cd0e46a8bb1ce11fd4802ef933d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/974 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USCLa pedagogía de creación musical (PCM) y su desarrollo en el grupo de creación sonora de la USC (GCSUS)Cárdenas Serván, María InmaculadaPedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art.Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoroThis article, through the personal presentation of the teacher and researcher Immaculada CárdenasServán presents the evolution and the state of affairs of Pedagogy of Music Creation, in bothuniversity students, and in preschoolers. Nearly three decades in the search for the best way toconvey the essence of music. Acquiring a new listener within contemporary art proposals soundand musical ideas of other cultures through an update of the teaching of music, adapting it to newtechnologies and new values of today’s society, now called Pedagogy of Musical Creation and thatrecently would start calling it more in line Pedagogy of Resounding Creation.Este artículo, a través de la presentación la trayectoria personal de la profesora e investigadoraInmaculada Cárdenas Serván presenta la evolución y el estado de la cuestión de la pedagogíade la creación musical, tanto en jóvenes universitarios, cuanto en niños de educación infantil.Casi tres décadas en la búsqueda de la mejor manera de transmitir la esencia de la música.Adquiriendo una nueva escucha dentro de las propuestas contemporáneas del arte sonoro ylas propuestas musicales de otras culturas, a través de una actualización de la pedagogía de lamúsica, adaptando esta a las nuevas tecnologías y los nuevos valores de la sociedad actual, quehoy se conoce como Pedagogía de la Creación Musical y que, recientemente, estaría más acordeempezar a denominarla Pedagogía de Creación Sonora.Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)2013-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/97410.33539/consensus.2013.v18n2.974Consensus; Vol. 18 No. 2 (2013): Consensus; 141-149Consensus; Vol. 18 Núm. 2 (2013): Consensus; 141-1491680-3817reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974/886Derechos de autor 2013 María Inmaculada Cárdenas Serváninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/9742022-05-05T07:09:13Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC La pedagogía de creación musical (PCM) y su desarrollo en el grupo de creación sonora de la USC (GCSUS) |
title |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC |
spellingShingle |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC Cárdenas Serván, María Inmaculada Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art. Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro |
title_short |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC |
title_full |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC |
title_fullStr |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC |
title_full_unstemmed |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC |
title_sort |
Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Cárdenas Serván, María Inmaculada |
author |
Cárdenas Serván, María Inmaculada |
author_facet |
Cárdenas Serván, María Inmaculada |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art. Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro |
topic |
Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art. Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro |
description |
This article, through the personal presentation of the teacher and researcher Immaculada CárdenasServán presents the evolution and the state of affairs of Pedagogy of Music Creation, in bothuniversity students, and in preschoolers. Nearly three decades in the search for the best way toconvey the essence of music. Acquiring a new listener within contemporary art proposals soundand musical ideas of other cultures through an update of the teaching of music, adapting it to newtechnologies and new values of today’s society, now called Pedagogy of Musical Creation and thatrecently would start calling it more in line Pedagogy of Resounding Creation. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-06-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974 10.33539/consensus.2013.v18n2.974 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974 |
identifier_str_mv |
10.33539/consensus.2013.v18n2.974 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974/886 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2013 María Inmaculada Cárdenas Serván info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2013 María Inmaculada Cárdenas Serván |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Consensus; Vol. 18 No. 2 (2013): Consensus; 141-149 Consensus; Vol. 18 Núm. 2 (2013): Consensus; 141-149 1680-3817 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845705729464336384 |
score |
13.871978 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).