Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
Descripción del Articulo
This article, through the personal presentation of the teacher and researcher Immaculada CárdenasServán presents the evolution and the state of affairs of Pedagogy of Music Creation, in bothuniversity students, and in preschoolers. Nearly three decades in the search for the best way toconvey the ess...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/974 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art. Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro |
Sumario: | This article, through the personal presentation of the teacher and researcher Immaculada CárdenasServán presents the evolution and the state of affairs of Pedagogy of Music Creation, in bothuniversity students, and in preschoolers. Nearly three decades in the search for the best way toconvey the essence of music. Acquiring a new listener within contemporary art proposals soundand musical ideas of other cultures through an update of the teaching of music, adapting it to newtechnologies and new values of today’s society, now called Pedagogy of Musical Creation and thatrecently would start calling it more in line Pedagogy of Resounding Creation. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).