Paths are created by teaching! Educational proposals to the Bicentennial Peru in light of the historia

Descripción del Articulo

Beyond the memory of independent Peru’s liberation war in 1821, we emphasize one of the keys to understand its historical journey: its rich educational and cultural heritage made from walking, both in its religious pilgrimage and in its educational accomplishments. Therefore, the b...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Benito, José Antonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/408
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/408
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Peru
path
education
heritage
bicentennial
globalizatión
Perú
camino
educación
patrimonio
bicentenario
globalización
Descripción
Sumario:Beyond the memory of independent Peru’s liberation war in 1821, we emphasize one of the keys to understand its historical journey: its rich educational and cultural heritage made from walking, both in its religious pilgrimage and in its educational accomplishments. Therefore, the best way to commemorate the bicentennial will be to know in a thorough way its cultural legacy and to commit ourselves to an inclusive and complrehensive education for all Peruvians.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).