Education and Frankfurt school: an epistemological perspective on the critical theory of society
Descripción del Articulo
This article analyzes the main postulates of Max Horkheimer, main exponent of the Frankfurt School and of the critical theory of society, in order to present an epistemological perspective that compares the critical positions of the society of our times with the one concei...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2459 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/2459 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Escuela de Frankfurt, teoría crítica, patología social, capitalismo, libertad social Frankfurt School, critical theory, social pathology, capitalism, social freedom |
Sumario: | This article analyzes the main postulates of Max Horkheimer, main exponent of the Frankfurt School and of the critical theory of society, in order to present an epistemological perspective that compares the critical positions of the society of our times with the one conceived by the Frankfurt School. We show the qualitative results of a survey carried out on 16 professionals with a bachelor’s or master’s degree from private and national universities of Peru regarding their conceptions about Epistemology. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).