Education and Frankfurt school: an epistemological perspective on the critical theory of society

Descripción del Articulo

This article analyzes the main postulates of Max Horkheimer, main exponent of the Frankfurt School and of the critical theory of society, in order to present an epistemological perspective that compares the critical positions of the society of our times with the one concei...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Guevara-Granados, Vicky I., Peceros-Peceros, Karina, Bolo-Romero, Karla M., Scattolon-Huapaya, Luciano C.A.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2459
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/2459
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Escuela de Frankfurt, teoría crítica, patología social, capitalismo, libertad social
Frankfurt School, critical theory, social pathology, capitalism, social freedom
Descripción
Sumario:This article analyzes the main postulates of Max Horkheimer, main exponent of the Frankfurt School and of the critical theory of society, in order to present an epistemological perspective that compares the critical positions of the society of our times with the one conceived by the Frankfurt School. We show the qualitative results of a survey carried out on 16 professionals with a bachelor’s or master’s degree from private and national universities of Peru regarding their conceptions about Epistemology.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).