La enseñanza de la filosofía

Descripción del Articulo

Taking into account a family experience, this article pretends to analyze Philosophy teaching and the so well discussed “importance” to learn it, having Socrates and Plato as great learning and philosophy teaching's methodologists. The author is based on the principle...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Calcín Figueroa, Eduardo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/343
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/343
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:philosophize
teaching philosophy
reflection methodology
Filosofar
Didáctica de la filosofía
Metodología de la reflexión
Descripción
Sumario:Taking into account a family experience, this article pretends to analyze Philosophy teaching and the so well discussed “importance” to learn it, having Socrates and Plato as great learning and philosophy teaching's methodologists. The author is based on the principle that professor should first love what he teaches, following and guiding the student during the learning process where it constructs its own knowledge, because even though there are no methods to teach and think, the teaching attitude leads the encounter, as well as the enjoy for learning.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).