Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018
Descripción del Articulo
The evaluation of learning was a highly studied subject for several years; however, there were some gaps and it was not given the proper importance in the teaching-learning process or its fundamental role for better learning achievements in students (learning stan...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2049 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2049 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Evaluación de los aprendizajes, estándares de aprendizaje, producción de textos, escuelas públicas, docentes. Assessment of learning outcomes, standards of learning, production of texts, teachers, public schools. |
| id |
REVUNIFE_8379b2369e7b7b0f171a793846d06e80 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/2049 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018Evaluación educativa para el logro de estándares de aprendizaje en estudiantes de escuelas públicas, 2018Valdiviezo Vasconsuelo, Mercedes MilagrosEvaluación de los aprendizajes, estándares de aprendizaje, producción de textos, escuelas públicas, docentes.Assessment of learning outcomes, standards of learning, production of texts, teachers, public schools.The evaluation of learning was a highly studied subject for several years; however, there were some gaps and it was not given the proper importance in the teaching-learning process or its fundamental role for better learning achievements in students (learning standards) particularly in the use of written language. Therefore, the objective of the present study was to analyse the relationship between the evaluation of learning outcomes by the teacher and the achievement of standards of production of texts. The design of the study was non - experimental - transactional - correlational, two questionnaires were prepared and two rubricsvalidated through pilot test and expert judgement. The sample was composed by the secondary level students and teachers of communication of two public schools. The study concludes that there is a strong correlation between both constructs La evaluación de los aprendizajes ha sido un tema muy estudiado desde hace ya varios años; sin embargo, existieron algunos vacíos y no se le dio la importancia debida dentro del proceso de enseñanza–aprendizaje, ni su papel fundamental para el logro de mejores logros de aprendizaje en los estudiantes (estándares de aprendizaje), de manera particular en el uso del lenguaje escrito. Por ello, el objetivo del presente estudio fueanalizar la relación entre la evaluación de los aprendizajes por parte del maestro y el logro de estándares de producción de textos. El diseño del estudio fue no experimental - transeccional - correlacional, se elaboraron dos cuestionarios y dos rúbricas validados a través de prueba piloto y juicio de expertos. La muestra fue compuesta por estudiantes del nivel secundario y docentes de comunicación de dos escuelas públicas. Laconclusión del estudio es que existe una fuerte correlación entre ambos constructos. Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2019-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/204910.33539/educacion.2019.v25n2.2049Educación; Vol. 25 No. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 213-219Educación; Vol. 25 Núm. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 213-2192708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2049/2115Derechos de autor 2019 Mercedes Milagros Valdiviezo Vasconsueloinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/20492025-05-07T18:32:00Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018 Evaluación educativa para el logro de estándares de aprendizaje en estudiantes de escuelas públicas, 2018 |
| title |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018 |
| spellingShingle |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018 Valdiviezo Vasconsuelo, Mercedes Milagros Evaluación de los aprendizajes, estándares de aprendizaje, producción de textos, escuelas públicas, docentes. Assessment of learning outcomes, standards of learning, production of texts, teachers, public schools. |
| title_short |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018 |
| title_full |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018 |
| title_fullStr |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018 |
| title_full_unstemmed |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018 |
| title_sort |
Educational evaluation for the achievement of learning standards in public school students, 2018 |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Valdiviezo Vasconsuelo, Mercedes Milagros |
| author |
Valdiviezo Vasconsuelo, Mercedes Milagros |
| author_facet |
Valdiviezo Vasconsuelo, Mercedes Milagros |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Evaluación de los aprendizajes, estándares de aprendizaje, producción de textos, escuelas públicas, docentes. Assessment of learning outcomes, standards of learning, production of texts, teachers, public schools. |
| topic |
Evaluación de los aprendizajes, estándares de aprendizaje, producción de textos, escuelas públicas, docentes. Assessment of learning outcomes, standards of learning, production of texts, teachers, public schools. |
| description |
The evaluation of learning was a highly studied subject for several years; however, there were some gaps and it was not given the proper importance in the teaching-learning process or its fundamental role for better learning achievements in students (learning standards) particularly in the use of written language. Therefore, the objective of the present study was to analyse the relationship between the evaluation of learning outcomes by the teacher and the achievement of standards of production of texts. The design of the study was non - experimental - transactional - correlational, two questionnaires were prepared and two rubricsvalidated through pilot test and expert judgement. The sample was composed by the secondary level students and teachers of communication of two public schools. The study concludes that there is a strong correlation between both constructs |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-01 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2049 10.33539/educacion.2019.v25n2.2049 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2049 |
| identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2019.v25n2.2049 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2049/2115 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Mercedes Milagros Valdiviezo Vasconsuelo info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Mercedes Milagros Valdiviezo Vasconsuelo |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 25 No. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 213-219 Educación; Vol. 25 Núm. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 213-219 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1847608371943833600 |
| score |
13.946597 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).