The power of positive languaje; save and change lives, in the classroom
Descripción del Articulo
Through drawing and words, our emotions are manifested, because they express our feelings and thoughts. Using positive language brings out the best in ourselves, it has a power in our state of mind. By choosing positive words, the teacher voluntarily and ...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2232 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2232 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Comunicación, lenguaje positivo, palabras, aprendizaje. Communication, positive language, words, learning. |
Sumario: | Through drawing and words, our emotions are manifested, because they express our feelings and thoughts. Using positive language brings out the best in ourselves, it has a power in our state of mind. By choosing positive words, the teacher voluntarily and with consent when addressing students on a day-to-day basis, contributes to developing their students’ self- esteem in the classroom. In this very simple way, you can make the routine days and the environment at school; something much more enjoyable and motivating. The teacher must publicly reinforce the positive stimuli to the student and highlight with positive motivating words; highlighting your skills, abilities and skills; generating a cozy and pleasant atmosphere. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).