Collaborative learning
Descripción del Articulo
Collaborative learning is a process consisting of learning activities specifically designed for peer work or interactive groups of students with common objectives. During this process, the teacher plays the role of learning facilitator. It is important to...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1175 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1175 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje, enfoques, trabajo, colaborativo, enseñanza Learning, approaches, work, collaborative, teaching |
Sumario: | Collaborative learning is a process consisting of learning activities specifically designed for peer work or interactive groups of students with common objectives. During this process, the teacher plays the role of learning facilitator. It is important to consider learning can be enhanced through the mobilization of collective intelligence, this can be achieved through new teaching practices. Several studies have been related about the effects of collaborative learning, some researchers affirm that the most benefited are low performing students because they receive the support of higher level students who support them during the process. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).