Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute
Descripción del Articulo
The research was aimed to determine the differences between the levels of multiculturalism according to gender, place of origin, and the living experience with the traditional customs of students of high school No. 157 “José Abelardo Quiñones” (Peru). To reach this goal, the resear...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/407 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/407 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Traditional customs school gender cultural identity interculturality Costumbres tradicionales escuela género identidad cultural interculturalidad |
id |
REVUNIFE_59b04c774d744d7123aa6584aee44cd3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/407 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational instituteInterculturalidad y educación básica, un estudio en una institución educativa peruanaAlarcón Díaz, MitchellAlarcón Díaz, HenryGutiérrez Cisneros, VíctorQuispe Rojas, SulmaTraditional customsschoolgendercultural identityinterculturalityCostumbres tradicionalesescuelagéneroidentidad culturalinterculturalidadThe research was aimed to determine the differences between the levels of multiculturalism according to gender, place of origin, and the living experience with the traditional customs of students of high school No. 157 “José Abelardo Quiñones” (Peru). To reach this goal, the researchers implemented a study based on a quantitative approach, with a hypothetico-deductive method and a descriptive cross-sectional design. From the application of the intercultural traits instrument, we conclude that there are significant differences, with a strong level tendency, in gender and customs living experiences of the students.La investigación tuvo como objetivo determinar las diferencias entre los niveles de interculturalidad según el género, el lugar de procedencia y la vivencia con las costumbres tradicionales de los alumnos del nivel secundaria de la Institución Educativa N.º 157 “José Abelardo Quiñones” (Perú). Para tal fin se puso en práctica un estudio basado en un enfoque cuantitativo, con un método hipotético deductivo y con diseño transeccional descriptivo. A partir de la aplicación del instrumento de rasgos interculturales se concluye que existen diferencias significativas, con tendencia a un nivel fuerte, en el caso del género y la vivencia de las costumbres del alumnado.Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/40710.33539/consensus.2015.v20n2.407Consensus; Vol. 20 No. 2 (2015): Consensus; 63-70Consensus; Vol. 20 Núm. 2 (2015): Consensus; 63-701680-3817reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/407/364Derechos de autor 2015 Mitchell Alarcón Díaz, Henry Alarcón Díaz, Víctor Gutiérrez Cisneros, Sulma Quispe Rojasinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/4072022-05-05T02:00:21Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute Interculturalidad y educación básica, un estudio en una institución educativa peruana |
title |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute |
spellingShingle |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute Alarcón Díaz, Mitchell Traditional customs school gender cultural identity interculturality Costumbres tradicionales escuela género identidad cultural interculturalidad |
title_short |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute |
title_full |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute |
title_fullStr |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute |
title_full_unstemmed |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute |
title_sort |
Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Alarcón Díaz, Mitchell Alarcón Díaz, Henry Gutiérrez Cisneros, Víctor Quispe Rojas, Sulma |
author |
Alarcón Díaz, Mitchell |
author_facet |
Alarcón Díaz, Mitchell Alarcón Díaz, Henry Gutiérrez Cisneros, Víctor Quispe Rojas, Sulma |
author_role |
author |
author2 |
Alarcón Díaz, Henry Gutiérrez Cisneros, Víctor Quispe Rojas, Sulma |
author2_role |
author author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Traditional customs school gender cultural identity interculturality Costumbres tradicionales escuela género identidad cultural interculturalidad |
topic |
Traditional customs school gender cultural identity interculturality Costumbres tradicionales escuela género identidad cultural interculturalidad |
description |
The research was aimed to determine the differences between the levels of multiculturalism according to gender, place of origin, and the living experience with the traditional customs of students of high school No. 157 “José Abelardo Quiñones” (Peru). To reach this goal, the researchers implemented a study based on a quantitative approach, with a hypothetico-deductive method and a descriptive cross-sectional design. From the application of the intercultural traits instrument, we conclude that there are significant differences, with a strong level tendency, in gender and customs living experiences of the students. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/407 10.33539/consensus.2015.v20n2.407 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/407 |
identifier_str_mv |
10.33539/consensus.2015.v20n2.407 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/407/364 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Consensus; Vol. 20 No. 2 (2015): Consensus; 63-70 Consensus; Vol. 20 Núm. 2 (2015): Consensus; 63-70 1680-3817 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845071920040509440 |
score |
13.243185 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).