Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute

Descripción del Articulo

The research was aimed to determine the differences between the levels of multiculturalism according to gender, place of origin, and the living experience with the traditional customs of students of high school No. 157 “José Abelardo Quiñones” (Peru). To reach this goal, the resear...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Alarcón Díaz, Mitchell, Alarcón Díaz, Henry, Gutiérrez Cisneros, Víctor, Quispe Rojas, Sulma
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/407
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/407
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Traditional customs
school
gender
cultural identity
interculturality
Costumbres tradicionales
escuela
género
identidad cultural
interculturalidad
Descripción
Sumario:The research was aimed to determine the differences between the levels of multiculturalism according to gender, place of origin, and the living experience with the traditional customs of students of high school No. 157 “José Abelardo Quiñones” (Peru). To reach this goal, the researchers implemented a study based on a quantitative approach, with a hypothetico-deductive method and a descriptive cross-sectional design. From the application of the intercultural traits instrument,  we conclude that there are significant differences, with a strong level tendency, in gender and customs living experiences of the students.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).