Interculturality and basic education, a study made in a Peruvian educational institute
Descripción del Articulo
The research was aimed to determine the differences between the levels of multiculturalism according to gender, place of origin, and the living experience with the traditional customs of students of high school No. 157 “José Abelardo Quiñones” (Peru). To reach this goal, the resear...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/407 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/407 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Traditional customs school gender cultural identity interculturality Costumbres tradicionales escuela género identidad cultural interculturalidad |
Sumario: | The research was aimed to determine the differences between the levels of multiculturalism according to gender, place of origin, and the living experience with the traditional customs of students of high school No. 157 “José Abelardo Quiñones” (Peru). To reach this goal, the researchers implemented a study based on a quantitative approach, with a hypothetico-deductive method and a descriptive cross-sectional design. From the application of the intercultural traits instrument, we conclude that there are significant differences, with a strong level tendency, in gender and customs living experiences of the students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).