La crisis educativa en el Perú: cinco hipótesis explicativas

Descripción del Articulo

In this essay, the author proposes five work hypotheses, properly adjusted in their epistemological categories, which deal with the poor quality of public education. Although the author recognizes some partial achievements, he assumes a critica! position ...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Alvarado Oyarce, Otoniel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/2061
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2061
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Teoría, teoría educativa, teoría pedagógica, gestión, supervisión, politización, supervisión
Theory, educational theory, pedagogical theory, management, supervision, politicization.
Descripción
Sumario:In this essay, the author proposes five work hypotheses, properly adjusted in their epistemological categories, which deal with the poor quality of public education. Although the author recognizes some partial achievements, he assumes a critica! position towards different governments' performance, as they have neglected or abandoned some actions of greatpriority in the last years, according to the author's judgment, in order to attend the demands of the public educational system, specifically at a basic level coherently and rationally.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).